Kronbrytare i badrummet var tänkt för spegelskåpet men av någon anledning gick det inte. Det går att mata nytt till den lampan från dosa på utsidan. Går det att få ex Nexa sändare/mottagare att fungera bakom kronbrytare för att styra lampan utan trådar mellan brytare/lampa? Deras WBT-912 t.ex och lämplig mottagare?

WBT-912 kräver en spänningsfri kontakt, om du byter väggbytaren till en dubbeltrappstyp så kan du ansluta WBT-912.
LCMR-1000 är en äldre produkt, MWMR-2300 är en nya modell, mindre kapsling.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Har pratat med elektriker som föreslår Plejd vilket inte är kompatibel med Nexa. Men jag har inget behov av att styra just denna ljuskälla med mobilen, så det kanske inte gör nåt? Några fördelar/nackdelar med en sådan installation?

K Kjell_G skrev:
Några fördelar/nackdelar med en sådan installation?
För att inte starta ytterligare en plejdtråd tycker jag du ska läsa lite i de närmare tio aktiva plejdtrådarna som finns just nu. Svaret på din fråga kan dock sammanfattas med att "nej inga nackdelar för det är en perfekt lösning som är helt utesluten på grund av dess oduglighet..." Fem plejdtrådar hittar du här men numera finns det ännu flera. :rolleyes:

Alfredo Alfredo skrev:
För att inte starta ytterligare en plejdtråd tycker jag du ska läsa lite i de närmare tio aktiva plejdtrådarna som finns just nu. Svaret på din fråga kan dock sammanfattas med att "nej inga nackdelar för det är en perfekt lösning som är helt utesluten på grund av dess oduglighet..." Fem plejdtrådar hittar du här men numera finns det ännu flera. :rolleyes:
Läste precis nån där det gled över i barnuppfostran
Men ditt svar var ju lite roligt, ”perfekt…oduglighet” så då är det bara att köra på

K Kjell_G skrev:
Men ditt svar var ju lite roligt, ”perfekt…oduglighet” så då är det bara att köra på
Om du är säker på att du aldrig någonsin kommer att vilja integrera det med något annat så välj Plejd, annars något annat, är mitt råd. Men kan du utesluta att du exempelvis någon gång kommer att vilja försäkra dig om att badrummet är släckt när du inte är hemma? Eller starta upp belysningen svagt nattetid via rörelsesensor?

• Gilla
nerdybynature
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om du är säker på att du aldrig någonsin kommer att vilja integrera det med något annat så välj Plejd, annars något annat, är mitt råd. Men kan du utesluta att du exempelvis någon gång kommer att vilja försäkra dig om att badrummet är släckt när du inte är hemma? Eller starta upp belysningen svagt nattetid via rörelsesensor?
Kanske svårt att utesluta något i en framtid man inte vet så mycket om. Tveksam till sensor, badrummet är på bv och sovrum på öv, så sällan någon går dit på natten, förstavalet är badrum på öv då. Belysningen är integrerad LED och drar väl inte så mycket? Enligt elektrikern funkar det med av/på i mobilen men det förutsätter förstås att man upptäcker att belysningen r på.
Återigen, mitt problem uppstod när jag gjorde om och skarvade/flyttade gamla uttaget. På nåt sätt är slangen klämd, elektrikern fick inte ut trådarna och kopplade bort spänningen. Kronbrytare finns redan och det blir bra om plejd kan lösa just detta problemet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.