Hej,

Går i fönsterbytar-tankar. Det lutar åt det man brukar kalla traditionsfönster, allmogefönster eller kulturfönster. Med det menas fönster i gammaldags stil, "riktiga" spröjs på det yttra glaset och en energikasset innerst (1+2).

Har fastnat lite för dessa 2 tillverkare (Mestadels prisbaserat och hört en del gott om RM):
* Bostadens dörr & fönster (bostadens.se)
* RM fönster (rm.se)

Jag hittar en hel del info om RM. Men inget om Bostadens. Någon som har lite synpunkter att delge?

Tack på förhand!

Satte just in en balkongdörr 2+1 tradition från outline. Nöjd och billigare än andra jag hittat då k-rauta kör driver med 40% rabatt på dom. Andra tillverkare jag kollat på har inte gått ner särskilt mycket i pris på traditionsfönster. Outline är samma som elitfönster tror jag.

Ingen som köpt fönster från Bostadens dörr& fönster (bostadens.se) oc vill dela med sig av lite synpunkter?
Tack på förhand!

Jag tycker Lenhovda Kulturfönster verkar bra, det är två bröder med lång erfarenhet som bygger dom fönstren det är ett riktigt gammaldags hantverk.

RM-fönster har jag använt två gånger, inte för fönster men för en ytterdörr och en pardörr. Har varit mycket nöjd med dem och kommer att beställa ifrån dem igen för fönster som skall bytas. Såvida inget annat framkommer förstås, men hittills har jag inget att klaga på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.