Hej! Skulle vilja ha ett staket runt tomten eftersom vi ska skaffa en storvuxen hund och det vore skönt om han kunde rusa runt fritt på sin egen tomt när vi är ute. Det bör vara minst 120 cm högt, helst trä, ev målat vitt och/rött. Har ni några bra förslag? Hur mycket kostar det? Hur lång tid tar det att montera ca 35 meter? Varken jag eller sambon är särskilt händiga så vi måste nog ta hjälp till det också.
TACK! :-)

120 cm för 'storvuxen' hund låter inte så högt men det beror naturligtvis på vilken typ av hund du tänker skaffa dig. Vissa är mer benägna för hopp än andra. Om du börjar med en valp blir det inte så svårt - det är bara att lära hunden att inte hoppa över! Ett trästaket är lättare att ta sig över än ett ståltrådsstaket - även hundar 'klättrar'.

Jag har själv en mellanstor ras som inte går över av den enkla anledningen att han lärt sig att 'så får man inte göra'. Min förre, av samma ras, övertog jag som vuxen och han klättrade över/igenom 2 m höga häckar utan problem ...

Om du inte ska ha rejält stängsel har staket den främsta uppgiften för hunden att markera att här innanför är dess revir.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.