Jag köpte en kran som jag kopplade på ett väggfäste till en Pem-slang. Dock så tätar inte kranen för ens man vridit åt den hårt som satan. Problemet då är att den pekar snett uppåt istället för rakt nedåt. Hur löser man detta?

• Gilla
Idea
  • Laddar…
AXS
Har du gängtejp på?

Lin och pasta funkar säkert bra det med om du har det hemma,

• Gilla
Plupp 815097 och 1 till
  • Laddar…
Lin och locherpasta.

• Gilla
klosp11 och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Har du gängtejp på?

Nej det har jag inte. Undrar om det löser problemet... Kranen sitter ju, utöver att det läcker, väldigt löst också. Men gängtejpen kanske löser det.

AXS AXS skrev:
Har du gängtejp på?

Lin och pasta är ju att föredra så att ventilen kan justeras till önskad position.

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Du har fär lite tätningsmaterial. Mer av allt löser problemet. Men undvik tape för den glider för lätt.

Hade dessvärre ingen tejp hemma. Ska testa imorgon. Tack för alla svar 👌

Som sagt. -INGEN TEJP!!! 🤮Använd lin😇

• Gilla
Magnus E K och 2 till
  • Laddar…
AXS
F fribygg skrev:
Lin och pasta är ju att föredra så att ventilen kan justeras till önskad position.
Absolut, men lite svårare både att montera och få tag på.

Gängtejp finns ju på ICA och duger nog till den här utekranen.

G Gullliver skrev:
Hade dessvärre ingen tejp hemma. Ska testa imorgon. Tack för alla svar 👌
Köp lin och pasta, tror det kostar under en hundring och finns på tex Jula. Lin ger dej största möjlighett att justera ventilen i önskad riktning.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Pastan kan ersättas med linolja ifall du redan har det hemma. Även gammal blymönja.

Bygghandeln hade lin och pasta för 129:- och tvåpack gängtejp för 32:- så det drog i snålfingret. Funkade fint, tätt och gick att rikta kranen i valfri riktning 👌

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.