Jag har valt att vänta till nästa säsong med att fälla träden. Detta p.g.a. flera anledningar. Bl.a. för att vi vill behålla en del ved, men inte har tid att ta hand om den nu. Också för att vi inte bestämt oss för exakt vilka träd på tomten som ska ned. Jag försöker återkoppla i tråden när det blir av, för er som är intresserade av att höra slutet på historien...

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Uppdatering

Nu har inte bara två träd fällts, utan hela sex stycken. De två björkarna som kan ses i trådens inledande inlägg plus tre granar och en tall. Ganska höga var de allihop, och tallen stod nära huvudbyggnaden och lutade dessutom mot denna. För nedtag av dessa sex träd inklusive bortforsling av tall- och granris (inte björkriset), samt uppkapning av stammarna till hanterbara bitar: 14 000 kr efter RUT. Då har jag inte bara haft kontakt med ett företag, utan jag har letat runt en del, som ni säkert förstår av tråden.

Samtliga träd sektionskapades, inga gick att fälla på plats. Generellt så kapades en massa grenar och sedan bit för bit av stammarna.

Ställ gärna frågor om ni har några. Nu ska jag ut och kapa ved!

• Gilla
-PC- och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.