Hej , har den senaste tiden upplevt strul på Traderas hemsida som det inte har varit
tidigare. När man öppnar sidan kan den stå och buffra sen vara stadig och detta går
fram och tillbaka med nån sekunds mellanrum länge.
Chattade med supporten och de rekommenderade att byta webbläsare till Google
Chrome för Edge var känt för att strula skrev supporten. Det är ju märkligt att sidan
har fungerat bra tidigare. Detta började för några veckor sen.
Nån annan som märkt detta ? Man kollar ju på en massa andra sidor utan att man
märker detta , bara Traderas.
tidigare. När man öppnar sidan kan den stå och buffra sen vara stadig och detta går
fram och tillbaka med nån sekunds mellanrum länge.
Chattade med supporten och de rekommenderade att byta webbläsare till Google
Chrome för Edge var känt för att strula skrev supporten. Det är ju märkligt att sidan
har fungerat bra tidigare. Detta började för några veckor sen.
Nån annan som märkt detta ? Man kollar ju på en massa andra sidor utan att man
märker detta , bara Traderas.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
Inga problem i senaste Chrome, Edge eller Opera. Du kanske blockerar cookies, det lär inte fungera med Tradera.
Edit: Gamla Pale Moon-läsaren laddar om och Tradera klagar på att den inte är kompatibel, men det är ju en läsare för gamla nostalgiker, inget som kan förväntas fungera med Tradera som tvångsmässigt ändrar saker varje timme. Jag har slutat med Tradera själv, av ett antal skäl, men det hör ju egentligen inte hit. Senaste påhittet är iaf att köparskydd är obligatoriskt efter årskiftet för alla köp avsett betalmetod eller belopp, så nu kan deras provision bli 700kr per auktion istället för 200kr som innan. De vågade antagligen inte höja över 10% med tanke på konkurrensen så nu tvingas köparen betala extra istället, oavsett man vill eller ej. Köp ett vykort för 5 kr - påtvingat köparskydd!
Edit: Gamla Pale Moon-läsaren laddar om och Tradera klagar på att den inte är kompatibel, men det är ju en läsare för gamla nostalgiker, inget som kan förväntas fungera med Tradera som tvångsmässigt ändrar saker varje timme. Jag har slutat med Tradera själv, av ett antal skäl, men det hör ju egentligen inte hit. Senaste påhittet är iaf att köparskydd är obligatoriskt efter årskiftet för alla köp avsett betalmetod eller belopp, så nu kan deras provision bli 700kr per auktion istället för 200kr som innan. De vågade antagligen inte höja över 10% med tanke på konkurrensen så nu tvingas köparen betala extra istället, oavsett man vill eller ej. Köp ett vykort för 5 kr - påtvingat köparskydd!
Redigerat:
Får kolla upp detta med cookies , det var folk som skrivit på fb att tradera krånglade för dom också jag var nog lite otydlig.
Tycker att det funkat bra att köpa och sälja men får nog titta på de ändringar som skrivits om ovan.
Tycker att det funkat bra att köpa och sälja men får nog titta på de ändringar som skrivits om ovan.
Redigerat:
Vet inte hur man kan kolla om cookies är blockerade då det laddas om hela tiden.
Har varit i kontakt med Traderas chat flera ggr ( via mobilen ) och det enda de skriver
är att webläsaren bör bytas som fungerar bra på alla andra sidor.
Man kanske får sluta använda deras sida helt enkelt.
Har varit i kontakt med Traderas chat flera ggr ( via mobilen ) och det enda de skriver
är att webläsaren bör bytas som fungerar bra på alla andra sidor.
Man kanske får sluta använda deras sida helt enkelt.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
Vilken webbläsare använder du och i vilken version? Några tillägg? Använder du VPN (t ex via Bahnhof eller någon annan separat leverantör)?galento skrev:
Versionsnumret brukar finnas under Hjälp-menyn, men det kan variera. En del äldre läsare måste också uppdateras manuellt den vägen för att vara aktuella och fungerande. Nyare läsare som Chrome och Edge t ex uppdaterar oftast direkt vid uppstart.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
Har du Windows så räcker det inbyggda virusprogrammet (defender) i normalfallet, jag har aldrig kört något mer och inte blivit smittad sedan W95-tiden, så inaktivera Norton tillfälligt, likaså med antitrack som väl just raderar kakor och annat sådant som Tradera behöver. Gör det ingen skillnad så är det bara att aktivera igen.
Varför har du valt att köpa Norton och det andra? Särskilda behov eller övertalad av någon säljare?
Tradera kräver att veta din identitet av säkerhetsskäl, så det är nog en väldigt dålig idé att köra sådana tilläggsprogram. Måste du ha det av andra skäl så får du väl lägga undantag för Tradera-sidorna.
Du skrev inget om VPN eller din internetleverantör, det kan påverka också. Så, vilken har du?
Varför har du valt att köpa Norton och det andra? Särskilda behov eller övertalad av någon säljare?
Tradera kräver att veta din identitet av säkerhetsskäl, så det är nog en väldigt dålig idé att köra sådana tilläggsprogram. Måste du ha det av andra skäl så får du väl lägga undantag för Tradera-sidorna.
Du skrev inget om VPN eller din internetleverantör, det kan påverka också. Så, vilken har du?
Redigerat:
Hej och tack för input , är inte så insatt i datorvärlden så vpn vet jag inte riktigt vad
det är 🙄annars har vi mobilt bredband från Telia och Windows 10 , Norton har vi
nog haft ända sen första datorn och AntiTrack har tillkommit senare då det dök upp
annonser från tidigare besökta websidor man ville slippa .
Men Tradera har fungerat länge med både Norton antivirus och Anti track före det
som börjat för ca en månad sen att att Traderas sida laddas om och om igen. Ja
man har fått legitimera sej på Traderas sida tidigare , både med bankid och en sex
siffrig kod som skickats på mail , och detta har fungerat bra.
Har både sålt och köpt en hel del på Traderas sida tidigare utan nåt problem.
Ps, stängde av det mobila bredbandet och körde internet på den stationära datorn via
mobilens usb 4G och då fungerar det .
det är 🙄annars har vi mobilt bredband från Telia och Windows 10 , Norton har vi
nog haft ända sen första datorn och AntiTrack har tillkommit senare då det dök upp
annonser från tidigare besökta websidor man ville slippa .
Men Tradera har fungerat länge med både Norton antivirus och Anti track före det
som börjat för ca en månad sen att att Traderas sida laddas om och om igen. Ja
man har fått legitimera sej på Traderas sida tidigare , både med bankid och en sex
siffrig kod som skickats på mail , och detta har fungerat bra.
Har både sålt och köpt en hel del på Traderas sida tidigare utan nåt problem.
Ps, stängde av det mobila bredbandet och körde internet på den stationära datorn via
mobilens usb 4G och då fungerar det .
Redigerat:
Tog upp frågan med Telias support och de menade att om alla andra websidor
fungerar ok i datorn och bara traderas strular så ligger problemet hos dom och
inte i datorn eller bredbandet. Så man får vänta och se , har ingen lust att byta
webläsare bara för att en websida strular , så viktig är inte tradera.
fungerar ok i datorn och bara traderas strular så ligger problemet hos dom och
inte i datorn eller bredbandet. Så man får vänta och se , har ingen lust att byta
webläsare bara för att en websida strular , så viktig är inte tradera.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
Hundratusentals använder Tradera dagligen, så att skylla detta enbart på Tradera är magstarkt, även om de har krångel ibland. Men, det är ditt val.
Jag hade Telia internet i mer än 25 år och använde Tradera i 20 av dem utan problem.
Jag hade Telia internet i mer än 25 år och använde Tradera i 20 av dem utan problem.
Ja håller med , var inne i internetalternativ och tog bort lite av historiken och datorn
verkar snabbare nu och tradera sidan verkar också mer stabil. Man kanske har slarvat
med att gjort detta så ram minnet blivit fullt 🤔
Var inne och tittade under historiken under de tre punkterna i högra översta hörnet ,
och klickade man på papperskorgen där så kom detta upp.
verkar snabbare nu och tradera sidan verkar också mer stabil. Man kanske har slarvat
med att gjort detta så ram minnet blivit fullt 🤔
Var inne och tittade under historiken under de tre punkterna i högra översta hörnet ,
och klickade man på papperskorgen där så kom detta upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder