Jag hade problem med att enstaka webbsidor och streamingtjänster gick extremt trögt, och då provade jag att koppla datorn direkt till fiberfördelaren, alltså innan routern. Då fungerade det perfekt.

Jag gick igenom alla routerns inställningar utan att hitta orsaken, så det slutade med att jag köpte en ny router. Har fungerat bra sedan dess.

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento galento skrev:
Tog upp frågan med Telias support och de menade att om alla andra websidor
fungerar ok i datorn och bara traderas strular så ligger problemet hos dom och
inte i datorn eller bredbandet. Så man får vänta och se , har ingen lust att byta
webläsare bara för att en websida strular , så viktig är inte tradera.
Jag har också kontaktat Tradera för att deras web uppdaterades hela tiden så extrafönster som lades ovanpå försvann direkt. På mobilen och plattan. Android och Chrome på båda.
Tradera hade inga bra förslag.

Detta blev räddningen: i Chrome: 3 prickar uppe till höger /sen kugghjul Inställningar /webbplatsinställningar /sparad data / sökte tradera /valde www tradera.com /Radera data och Återställ behörigheter

Därefter fungerade sidan igen.

De data jag raderade kommer naturligtvis från Tradera och sen snubblade deras web-programmering på nåt sparat.
Den person jag fick som chatt-kontakt tyckte att jag skulle göra nåt istf att han skulle notera problemet och ta det internt för analys och rättning hos Tradera. En dålig dag eller en brist i deras företagskultur.

galento galento skrev:
Tog upp frågan med Telias support och de menade att om alla andra websidor
fungerar ok i datorn och bara traderas strular så ligger problemet hos dom och
inte i datorn eller bredbandet. Så man får vänta och se , har ingen lust att byta
webläsare bara för att en websida strular , så viktig är inte tradera.
Håller med till 100%. Tradera håller på och uppdaterar sin hemsida kontinuerligt och verkar ha satt i system att låta användarna sköta testerna. Det har hänt många gånger att Tradera haft buggar i funktionerna. Det brukar lösa sig ganska fort för det mesta.

Vissa problem ligger kvar flera år speciellt de som drabbar ett fåtal eller enstaka användare.

• Gilla
gww
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Senaste påhittet är iaf att köparskydd är obligatoriskt efter årskiftet för alla köp avsett betalmetod eller belopp
Jag vet att köparskyddet inte fungerar i praktiken i alla fall. Tradera vägrade att betala ut ca 5000kr, trots att alla villkor var uppfyllda. Som jag ser det är köparskyddet endast en extra provision som inte garanterar någonting.
MultiMan MultiMan skrev:
Jag har slutat med Tradera själv, av ett antal skäl
Du är inte ensam...

C
G gww skrev:
Den person jag fick som chatt-kontakt tyckte att jag skulle göra nåt istf att han skulle notera problemet och ta det internt för analys och rättning hos Tradera. En dålig dag eller en brist i deras företagskultur.
Det där tror jag är en klassiker i alla teknikorganisationer. Utvecklings-/förvaltningsavdelningen tycker det är jättebra med buggrapporter från användarna, men det kommer nästan aldrig in några eftersom supportavdelningen tycker det är jättebra att de kan "lösa" problemen utan att blanda in förvaltningsavdelningen.

C cpalm skrev:
... eftersom supportavdelningen tycker det är jättebra att de kan "lösa" problemen utan att blanda in förvaltningsavdelningen.
Supportens "lösning" är att säga att den möjliga kunden ska städa så Traderas web funkar. Mao. brister i företagskultur.

O O skrev:
Jag vet att köparskyddet inte fungerar i praktiken i alla fall. Tradera vägrade att betala ut ca 5000kr, trots att alla villkor var uppfyllda. Som jag ser det är köparskyddet endast en extra provision som inte garanterar någonting.

Du är inte ensam...
I många fall är det nog en extrainkomst.

Jag har iaf fått ersättning från köparskydd. Gick inte att runda med betalning genom Klarna och i den affären hade jag tagit det ändå. (Men, ett himla bollande fram och tillbaka: Klarna <-> Tradera , otydligt vart jag skulle vända mig. Båda fick all info ... och jag fick mina pengar, inkl frakt.)

C
G gww skrev:
Supportens "lösning" är att säga att den möjliga kunden ska städa så Traderas web funkar. Mao. brister i företagskultur.
Absolut en brist i företagskulturen, åtminstone inom kundtjänstavdelningen. Traderas utvecklare lär ju inte vara särskilt överhopade med jobb med tanke på att sajten sett exakt likadan ut i typ 20 år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.