Ska jag först använda en markvibrator för att komprimera jorden och sedan placera betongplintarna, eller bör jag först placera betongplintarna i jorden och sedan använda en markvibrator för att komprimera jorden runt dem när jag bygger ett trädäck i min trädgård? Jag vill säkerställa en stabil grund för trädäcket och är osäker på vilken ordning som är mest effektiv. Tacksam för era erfarenheter och råd
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Plintarna gräver du ju ned.A Artem-Blekinge skrev:Ska jag först använda en markvibrator för att komprimera jorden och sedan placera betongplintarna, eller bör jag först placera betongplintarna i jorden och sedan använda en markvibrator för att komprimera jorden runt dem när jag bygger ett trädäck i min trädgård? Jag vill säkerställa en stabil grund för trädäcket och är osäker på vilken ordning som är mest effektiv. Tacksam för era erfarenheter och råd
Lägg singel/makadamm i boten av gropen, och "stöt" gärna men ngt så det komprimeras lite. Fyll på med singel/makdamm så plinten står stadig - se till att väga in regelverket sen så allt blir rakt.
Vibrator behöver du ju inte använda om du bygger med plint.
Tack för svaretklaskarlsson skrev:
Klicka här för att svara