7 902 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Trädeck som garageuppfart?
Hej!
Jag funderar över att bygger om vår garageuppfart, ståplats för bilen ca. 4,0 x 8,0 m.
Den är idag en grusuppfart, men jag vill inte ha det längre så. Problem vid snöskottningen, krattning, håller rent osv.
Funderade över att lägger trall på det befintliga gruset, typ tryckimpregnerat virke. Som underkonstruktion plank, dim. 45x145, c/c 450 och trall 28x120 alt. 34x120. Vad tror ni, är det någon idé?
Asfalt vill inte min fru, lägger sten, då måste jag kratta bort så mycket grus för att få plats för sanden som man lägger stenen i och om man inte gör det riktig far de ju omkring på hela tomten.
Tacksam för andra förslag/tipps?
Jag funderar över att bygger om vår garageuppfart, ståplats för bilen ca. 4,0 x 8,0 m.
Den är idag en grusuppfart, men jag vill inte ha det längre så. Problem vid snöskottningen, krattning, håller rent osv.
Funderade över att lägger trall på det befintliga gruset, typ tryckimpregnerat virke. Som underkonstruktion plank, dim. 45x145, c/c 450 och trall 28x120 alt. 34x120. Vad tror ni, är det någon idé?
Asfalt vill inte min fru, lägger sten, då måste jag kratta bort så mycket grus för att få plats för sanden som man lägger stenen i och om man inte gör det riktig far de ju omkring på hela tomten.
Tacksam för andra förslag/tipps?
Låter som allt är besvärligt för er
Men Svens förslag låter intressant.
Är nåt som jag också skall fundera på. Bra med en "vid behovsparkering"
KOlla länken Välkomna till -- AgronAut --
Men Svens förslag låter intressant.
Är nåt som jag också skall fundera på. Bra med en "vid behovsparkering"
KOlla länken Välkomna till -- AgronAut --
Beroende på var du bor så kommer träet att slitas snabbt.
Sen har jag inte dimensioneringen klar men du måste ju räkna med 500KG i punktlast. så minst 34 mm trall med lågt cc mellan syllarna skulle jag tippa på
Sen har jag inte dimensioneringen klar men du måste ju räkna med 500KG i punktlast. så minst 34 mm trall med lågt cc mellan syllarna skulle jag tippa på
Tack för era svar och meningar! Det med halkan tänkte jag inte alls på. Det var alltså ingen bra idé. ;-(
Då gäller det sten eller asfalt eller gräsarmering?
Det handlar inte om att allt är för besvärligt, man vill ju inte bara sätter sina helger på sommaren på en garageuppfart. Och att skotta snö på grus är väl verkligen ingen rolig sak! Eller? Kanske gör jag bara fel?
Ni ska ha en trevlig helg.
Då gäller det sten eller asfalt eller gräsarmering?
Det handlar inte om att allt är för besvärligt, man vill ju inte bara sätter sina helger på sommaren på en garageuppfart. Och att skotta snö på grus är väl verkligen ingen rolig sak! Eller? Kanske gör jag bara fel?
Ni ska ha en trevlig helg.
Efter att ha sett vad dubbdäcken gör med mitt betongolv skulle jag inte våga köra bil på trätrall över huvud taget. Särskillt inte när frugan har varit där och utnyttjat servot till max på ungefär samma ställe ett tag == snygga, runda urgröpningar efter framhjulen.

Klicka här för att svara