Hej,

Vi har byggt ett stort trädäck som går längs hela vår baksida och är 4 meter brett. Trädäcket ligger 50 cm ovan mark. Många anser att vi borde sätta ett staket runt. Jag skulle helst inte vilja ha något staket runt utan mitt förslag är att isåfall sätta upp svart markisduk (ca 1 meter hög x 4 m lång). Markistyget ska vara uppspänt med hjälp av trästolpar som jag sätter i borrade hål i trädäcket. Stolparna ska vara löstagbara så att jag kan välja när de ska vara upp och på vilka sidor av altanen jag vill ha dem. Är det någon som har liknande? Fungerar det bra vid blåst?

Om nu inte ovanstående idé funkar skulle jag gärna vilja se trädäck med fina staket. Är det någon som är snäll och vill visa.

Tack!
Malin

Hej
Vi har liknande funderingar. Att sätta samma markistyg mellan stolpar på altanen som vi har ovan fönster och delvis över altanen. Är det någon på forumet som gjort något liknande?

/Håkan

Om du inte vill ha staket så kan du väl bara göra trappsteg ner? Jag tror att du aldrig någonsin kommer orka o flytta på ditt markistyg. Kanske en gång, sedan är inte det kul mer.
Bilder på staket finns det i mängder i forumet. sök på staket eller räcke.

Visst skulle väl det kunna fungera. Dock blir ju dukytan ganska stor, och känslig för vinden, så stolparna kanske du bör fundera på att göra i annat material, typ metallrör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.