Hejsan!
Håller på just på att bygga ett trädäck som ska bli 12 x 5.
Har kommit till reglarna , själva "ramen" är uppe .
trädäcket sitter fast i fasaden .
Reglarna sätter jag med balksko. Trallviket är 28x128 .
Har märkt att jag behöver 20 st reglar för att ha 60 cc men har bara 15 st kvar.

SÅ min fråga är kan jag "jämka" ut detta så att det räcker med 15 st? Tex ha 70 cc istället för 60 cc?
Vill gärna veta nackdelarna om jag gör 70 cc istället!

tack i förhand!

Paul-Staffanstorp
Nackdelarna är bl.a att det blir mer svikt och dessutom får du en massa spill då längder är anpassat för cc600...
Typ... 3600, 4200, 4800, 5400mm

okej . Nej men då är det kanske lika bra och gå o handla 5 st till istället för att snåla och göra det osäkert:P

Jag hade inte haft mer än 60 cc med den tjockleken på trall. Det kommer svikta på ett "obehagligt" sätt.
Sedan har ju Paul ett bra argument också. Den sparade regeln kostar dig på trallkontot. :)

Skulle du använda 45x120 eller nåt i den storleken, hade det gått. Men 28 kommer att svikta. Du blir bara förbannat varje gång din pappa går där. Då kommer däcket att dansa ;)

Gör rätt.

Tack för svar .Fan , varför köper man 28x128 då för verkar ju bara vara problem med det:P Iofs är det billigare!

molimanen skrev:
Tack för svar .Fan , varför köper man 28x128 då för verkar ju bara vara problem med det:P Iofs är det billigare!
Klaga inte! Du har inte testat 22x95 med c/c 600 och en gammal , pigg, tjock faster en Midsommarkväll ;) hehe

Redigerat:
Paul-Staffanstorp
28x120 är dock det normalaste så jag tycker du gjort helt rätt i det köpet...
Men offra på dig ett par extra reglar då det blir bättre och mindre spill...

22x95 är som dinkeytoys... ;)

Det bär mig emot att hålla med ett malmö-fan men det är sannerligen sant det som du skriver Paul. :)

Heja RBK!

Paul-Staffanstorp
Styrman skrev:
Det bär mig emot att hålla med ett malmö-fan men det är sannerligen sant det som du skriver Paul. :)

Heja RBK !
Usch och fy... Går det att äta ??? ;)

Vi ska iaf äta upp er kommande säsong... :wow:;)

Ni har reglat för glest Paul och köpt på tok för dyrt trallvirke. :) Bara att elda upp och bygga från grunden. ;)

Paul-Staffanstorp
...och det har vi gjort med råge vilket du lär bli varse i höst ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.