5 105 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Trädäck i lärk?
Hej, funderar på att bygga en altan i lärkträd. Har någon erfarenheter som man vill dela med sig?
Vi valde tryckimpregnerat för vi hörde att lärk lättare ger upphov till stickor. Vi såg inte fram emot att behöva "operara dottern" för att hon sprungit på altanen, även tryckat ger sprickor men visst inte i samma mängd.
Precis som maggan9 så blev vi avrådda av vår arkitekt att ha trall av lärk p g a risken för flisor och stickor.
/M
/M
Jag har altan i Lärk och är nöjd med det.
Visst har du små stickor om du inte oljar och jag har tagit några stickor på vår dotter.
Men jag har sett vad stickor från ett tryckt trä kan göra med alla gifter, i detta fallet utvecklades blodförgiftning.
Sedan tycker jag att lärk är snyggare och mer naturligt.
Skulle jag gjort om detta idag, skulle jag köra på lärk igen alt. någon sten sättning.
Visst har du små stickor om du inte oljar och jag har tagit några stickor på vår dotter.
Men jag har sett vad stickor från ett tryckt trä kan göra med alla gifter, i detta fallet utvecklades blodförgiftning.
Sedan tycker jag att lärk är snyggare och mer naturligt.
Skulle jag gjort om detta idag, skulle jag köra på lärk igen alt. någon sten sättning.
Klicka här för att svara