Vi ska byta golv i hall och kök inför byte utav kök. Idag har vi klinkers med golvvärme (el). Det är såklart både en konstnadsfråga och rent praktiskt.
Jag tar ju för givet att det är en de jobb med att ta bort befintliga golvet för att lägga nytt klinkers och rätt dyrt för att anlita någon för det.
Jag är mer inne på trägolv och då lägga det på befintliga golvet. Vi har en 5 månaders och en hund.. Trägolvet kommer att slitas mer MEN vi kan ju då kanske om 10 år byta om vi skulle vilja det? Jag tror ju inte att vi sliter upp golvet igen om vi lagt klinkers utan då kommer det ju att få ligga i typ 20 år.
Hur hade ni resonerat? Tips på träslag? Har ni gjort något liknande?

För att krångla till det ytterligare....jag har en fris runt köket med klinker, och innanför med ek parkett :-).
Men till din fråga, finns väl inget rätt el fel...ekonomi och tycke o smak är ju avgörande.
Och det kan ni nog bara själva svara på, det är ju ni som ska bo där...:-)
Dock eftersom ni redan har elgolv, och om vi förmodar att den är hel efter rivning (om den ska vara kvar) av bef klinker, så
skulle jag välja klinker.
Ett trägolv är känsligare för värme, max 28gr oftast....

Tack! Det där med golvet känslighet för värme hade vi inte tänkt på. Vi kommer nog behöva begära in offerter! Tror ju dock trägolvet blir billigare och ger oss mer pengar till köket. Men en offert kan man alltid be om ��

BirgitS
Lägger ni in trägolv får ni räkna med att det blir fläckigt och får jack och repor.

Det är en hel del som lägger in linoleum i kök igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.