hejsan alla byggare, har läst igenom lite olika trådar om altans underhållning och så vidare,
det jag inte kan förstå riktigt är vad som är bra och mindre bra?

läst att man inte ska olja för det drar till sig skiten mer,?

läst om något trälasyr att det kan va bra?'

har även planer på att slipa ner mitt då det är alger och väldigt grått och en del flisor, flyttade in för 2 år sen och trädäcken kan väl va 3 år gammalt, vet inte vad det är för sorts trä heller.

i vilket fall så vill man ju ha det mest smidigaste, men ändå snyggt å trevligt. IMG_2129.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det första du behöver göra är att rengöra trallen. Skrubba rent med såpa, vatten och rotborste, sen kan du fundera på att slipa om du har mycket flisor.

Behandlingar finns mängder. Det beror på hur kräsen du är och hur mycket jobb du vill lägga ner. Olja kan du göra; men det kräver rengöring och inoljning varje eller vartannat år. Lasering funkar också; men rengöringen kommer du inte undan. Såpa kräver flera behandlingar varje år eftersom såpan snabbt lakas ur om det regnar, så det ger inget bestående skydd.

Det finns fina produkter för långvarig behandling, t ex Sioo och Nitor wood protection som är svindyrt, men helt klart värt besväret. Du slipper underhåll på många år.

jag tackat så mycket ;D ska kolla upp detta med sioo och nitor, :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.