164 154 läst ·
120 svar
164k läst
120 svar
Totalrenovering lägenhet (2a, 56kvm), kök, vardagsrum, sovrum
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Kul, jag går också i kylningstankar för Mediayllan, funderar på att vattenkyla HTPCn och använda denna som jag monterar på baksidan av mediahyllan
http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p8382_Alphacool-Cape-Cora-HF-642-Konvekt-silver.html
http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p8382_Alphacool-Cape-Cora-HF-642-Konvekt-silver.html
Oj, det var ambitiöst med vattenkylning. För mina ändamål så fungerade det perfekt med luftkylning. Ser man bara till att skaffa tysta fläktar och fläktstyrning så är det inget som stör.AndersMalmgren skrev:
Fördelen är att jag har fläktarna samt LED'sen bakom TV'n kopplade till ett Master-Slave uttag. Så när förstärkaren sätts igång så startar fläktar och ljuset. IR fungerar med stängda luckor tack vare en liten IR-mottagare under TV'n.
Se här: http://www.ebay.com/itm/Single-Colo...03755?pt=AU_Lighting_Fans&hash=item43bf8883ebtrojlee skrev:
Kom på att jag har glömt visa resultatet. Tog bilder på allt utom sovrum (har inte satt upp några tavlor eller någonting i sovrummet så ser lite kalt ut just nu).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Udda till luft? 
Jag är medveten om att jag är lagom sen med att kommentera eller ens se dessa inlägg men fy vad du ska ha cred för det du har gjort jockebq! Det blev ett helt enastående resultat och är jag mycket imponerad
Jag ska själv ge mig in i något liknande snart och tar gärna emot alla tips jag kan få!
Jag hoppar också in ett tag efter sista arbetsdag. Grymt imponerad och vilken finish. Är du elektriker eller hur löste du allt det med lampor osv?
Måste bara fråga, jag kan ha missat, men var ända anledningen till flytspackel att få ner kablar? I så fall kunde du inte istället lagt dem längst ytterkanten av golvet och sparat enormt mycket tid och pengar.
Som sagt bara en fråga i övrigt som sagt grymt imponerad.
Måste bara fråga, jag kan ha missat, men var ända anledningen till flytspackel att få ner kablar? I så fall kunde du inte istället lagt dem längst ytterkanten av golvet och sparat enormt mycket tid och pengar.
Oj, tack så mycket! Hoppas du fått några idéer och tips från det jag har lagt upp!akasoullanguage skrev:
Tack så mycket! Ja, lite väl bra finish på vissa saker som ingen någonsin kommer seLewdis skrev:Jag hoppar också in ett tag efter sista arbetsdag. Grymt imponerad och vilken finish. Är du elektriker eller hur löste du allt det med lampor osv?
Flytspacklingen var endast till för att betongplattan i sovrum och kök var 15mm högre än resterande lägenhet. Så jag fyllde ut resten för att få samma nivå och kunna lägga parkettgolvet utan att behöva trösklar eller nivåskillnader. Passade på att dra högtalarkablar till kök, balkong, samt nätverkskablar och antennkablar till kök och sovrum. Inget trådlöst här, och inga synliga kablar någonstans i lägenheten.
Tack så mycket! Gissar på 130-150kkr. Bra investering dock, har redan dubblat lägenhetens pris (inkl. renoveringen).Andy78 skrev: