Exostor Exostor skrev:
Med barn får man bara ge upp. Jag har omålad osb i hallen. Det får duga, ungarna slår ju bara sönder allt ändå.
I know the feeling, vi har stora jack i våra vitlackad matsalsstolar för att yngsta bastarden har gått lös på dem med besticken

• Gilla
  • Haha
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Martin_B
Exostor Exostor skrev:
Med barn får man bara ge upp. Jag har omålad osb i hallen. Det får duga, ungarna slår ju bara sönder allt ändå.
Du får lägga tiden på att plocka flisor ur ungarna istället. :crysmile::crysmile:

Martin_B
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I know the feeling, vi har stora jack i våra vitlackad matsalsstolar för att yngsta bastarden har gått lös på dem med besticken
Ja visst är de härliga de små liven :D

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J
Nu renoverar man första gången som sen nöts ut av barnen, troligen hinner man precis renovera klart efter barnen vuxit upp så är de tillbaka med barnbarn som hugger nya flisor med besticken. :D

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Riktigt trist är det, och det är inte bara norra tornen det är nästan allt nybygge som byggs idag.

Vi tittar på villa, främst i Bromma och djursholm och det är tydligt, runt slutet av 20 talet hände något, man bygger simplare och tråkigare. Varit på några hus från tidigt 30 tal, de flesta går bort direkt.

Och sedan dess har det gått utför för att nå rock bottom på 60 och 70 talet, på senare år har det väl blivit lite bättre, men långt ifrån glansåren på slutet av 1800 talet och början på 1900 talet
Galenskaper som högre hus än fem våningar hör inte hemma på breddgrader som Stockholm !
Där slagskuggor förstör stadens gator kvarter

B byggarätt skrev:
Galenskaper som högre hus än fem våningar hör inte hemma på breddgrader som Stockholm !
Där slagskuggor förstör stadens gator kvarter
Japp, svårt hitta skuggfria uteserveringar som det är!

Japp, svårt hitta skuggfria uteserveringar som det är!
Slagskuggor av den sort som tornen i Vasastaden skapar ger depression och värre !
Dessutom kan isras och annat ... näe Centerpartiets och sossar ni har verkligen sabbat En mälardrottning

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
C
Stockholm och i synnerhet Vasastan har drabbats av någon sorts oändligt malande kvarn av byggarbeten som sakta mal ner staden. Den som inte älskar glaspalats, byggarbetsplatser, att vada genom högar av elsparkcyklar och "Big bag"-säckar och diverse andra spännande saker gör bäst i att lämna det "nya" globaliserade Stockholm och flytta någon annanstans. Det ser onekligen rätt kört ut.

• Gilla
millhouse
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Stockholm och i synnerhet Vasastan har drabbats av någon sorts oändligt malande kvarn av byggarbeten som sakta mal ner staden. Den som inte älskar glaspalats, byggarbetsplatser, att vada genom högar av elsparkcyklar och "Big bag"-säckar och diverse andra spännande saker gör bäst i att lämna det "nya" globaliserade Stockholm och flytta någon annanstans. Det ser onekligen rätt kört ut.
Ja en stad med människor som inte vill vara i Mälardrottningens ljus vattenglitter och klingande barnskratt!
I stället en stad för döda globalister som förvarar barnen i djupa hålor på innergårdar dit solen aldrig når!!!
Med pissgult engelskt Nobelmuseet mitt i hjärtat av staden... där kommunisten Heikensten bygger parkering för Volvon på fd kulturhustomt...
Hötorget började våldtäkten och olika banker avslutar för att Oscar ska ge staden dödsstöten som landar med nya slussen

Tokslut Tokslut skrev:
Jag är mer för denna sortens gatubild än de senare varianterna som uppkommit

[bild]

[länk]
Den finns kvar på vissa ställen, jag brukar bruncha på La grande rue på Östermalm, där finns den

edti: Dock kan ju inte hela staden bestå av enplans hus det förstår ju även jag :p

Färdig brunchat där nu

nino nino skrev:
Färdig brunchat där nu
Snart sommar igen :D

Stängt för gott tyvärr enl hemsidan

nino nino skrev:
Stängt för gott tyvärr enl hemsidan
Vafan! Får hoppas på nytt ställe i samma lokal, unik miljö där

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.