H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite ointressant diskussion då hantverkarna inte är mina barn :p
Tycker bara att det vanligt med lite skador när man har barn det är helt ok.
Dock hantverkare som kommer hem till dig skall ej orsaka skada.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
henke_benke skrev:
Tycker bara att det vanligt med lite skador när man har barn det är helt ok.
Dock hantverkare som kommer hem till dig skall ej orsaka skada.
Absolut, dock är jag hård, äldsta killen är livrädd för att tappa något.. haha.

• Gilla
1
  • Laddar…
H
Absolut, dock är jag hård, äldsta killen är livrädd för att tappa något.. haha.
men du går inte med färgpalett och lagar skader än?

harry73
Är det inte bättre att golvet är hård och pappan mjuk?

• Gilla
bäckåbölja och 9 till
  • Laddar…
henke_benke skrev:
men du går inte med färgpalett och lagar skader än?
Har inte blivit några så allvarliga så de syns speciellt mycket

harry73 harry73 skrev:
Är det inte bättre att golvet är hård och pappan mjuk?
Hade gärna köpt 200 år gammal kärnvirke. Golvet i vår förra lgh från 1870 var mycket hårdare

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
H
Hade gärna köpt 200 år gammal kärnvirke. Golvet i vår förra lgh från 1870 var mycket hårdare
man kanske ska börja sälja parkett i pockenholz eller boubinga

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
henke_benke skrev:
det där företaget har det mesta inom fönster och dörrrenovering.
Japp, jag hade fel :-)

henke_benke skrev:
man kanske ska börja sälja parkett i pockenholz eller boubinga
Går inte sälja till oss som inte gillar röda träslag :D Jag bangade ekparkett av just denna anledning.

• Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Pratade med golvläggaren, kommer och tittar imorn

• Gilla
Albinp3 och 2 till
  • Laddar…
Såg att de hade en skyddsduk i hissen, en tunn svampig historia, om de använt samma på mitt golv är det inte konstigt det blev Jack.
Det där är ju löjligt, skyddar ju i stort ingenting. Näe, hårda skivor med ren och grusfri undersida skulle de haft på golvet där det tydligen ställde ner fönstren....

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
R roli skrev:
Det där är ju löjligt, skyddar ju i stort ingenting. Näe, hårda skivor med ren och grusfri undersida skulle de haft på golvet där det tydligen ställde ner fönstren....
Japp, körde masonit i över 1 år på dessa golv när vi färdigställde lägenheten utan miiss-haps

J JohanLun skrev:
Fast här var väl just pudelns kärna, golvet är inte en del av en köpt tjänst (en del av entreprenaden). Golvet är något utanför detta som blivit skadat. Då gäller troligen skadestånd med vad det innebär. Då kan samtidigt inte regler kring entreprenad gälla... Det kan ju vara till nackdel också, iom att det är skadan som värderas och risken finns ju därmed att den som i skarpt läge värderar inte har samma värderingar som Anders utan tycker golvet är lika mycket värt med som utan jack.

Jag misstänker att många hantverkare INTE vill ha kunder som TS, då det är enklare med de som har låga krav och skiter i ett litet hack nånstans. Eller företag som troligen är än mindre nogräknade... Mardrömmen är väl att leverera en tjänst som är billig men utförs på ett mycket dyrt objekt. Typ en firma som tvättar ferrarri-bilar. En liten repa kostar 100.000 och är lätt hänt men man tjänar bara 500 spänn på att tvätta...
Nej det var ju inte det, utan nu pratar vi om hur domstolar dömer. Och har man då vissa lagar som speciellt säger att man ska ersätta skadan i belopp som är lika som vad det kostar att åtgärda skadan bör väl en domstol även i ett skadeståndsanspråk döma åt det hållet?

Nu har jag fått mina fördomar om hantverkare bevisade på tråkigaste möjliga sätt. Föreningen har tagit in firma som ska renovera yttre fönster. jag kunde tyvärr inte vara hemma. De måste ha använt måleripapp som skydd för golven...
Fast här är det ju dock totalt förstört. Ett jack i en vägg fixar man med spackel och målar väggen. Jag fattar fan inte hur man kan lyckas med detta. Det är ju en 10-20 tal jack. på en liten yta.
Ajsicken! Men jag har ett sätt att fixa det hela.
Köp en matta och lägg över skadorna. Färdigt!
Eller som det heter: Ur syn, ur sinn :)

H hul skrev:
Dom kommer att återställa de och med största sannolikhet så kommer dom inte byta en enda planka. Utan laga i skadorna med lite träfärgad massa. Så man lagar skador i parkett.
Ja, här är ett exempel, till priset av en liten pilsner nere på kvarterskrogen, 49:90
502005.jpg
Om man inte vill gå på det lite exklusivare sortimentet:
http://www.theofils.se/produkt/Lagningsvax---Hardvax--29038.aspx?ac=28870

Prick åtta som avtalat kom golvläggaren, alla hantverkare borde ta efter :)

Det var inga problem lägga nya plank och sedan slipa hela ytan. Skall få offert på måndag.

Det slipas så tunt på övriga ytan så det skulle inte påverka glipor mellan golvsockel osv

• Gilla
RoTe och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.