Då var det dags....:thumbup:

Ska helrenovera badrummet på övervåningen. Golvet är armerad lättbetong (den vita varianten) och träreglade väggar är förutsättningarna. Golvbrunnen ska flyttas samt elementrör genom att spåra upp golvet och flyttas dessa till lämplig vägg. Antagligen vanliga plastade prisolrör som läggs i EPS-cement om godkända radier kan uppnås (vilka dessa nu är???). Handdukstork kopplas in mot dessa rör.

Flytspackel med el-golvärme, klinker & kakel med tätfolie överallt ska användas. Barnen önskar massage-badkar så det är ett måste men allt annat är "diskuterbart".

Bifogar en handritad yttermåtts-ritning samt egna förslag på layouter och layouter av badrums-planerare men alla förslag ser så "lika ut" (samt påminner starkt hur dagens layout ser ut).

Fantasin har stagnerat så jag behöver hjälp med layouten. Alla förslag mottages med öppen famn....

• Yttermått 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Yttermått 2.jpg
    Skapa konto
  • förslag 1.PNG
    Skapa konto
  • förslag 2.png
    Skapa konto
  • förslag 3.png
    Skapa konto
  • förslag 4.png
  • Förslag 5.jpg
    Skapa konto
vad är det för fel på dagens planlösning och vad måste du ändra på för att det ska bli bra?
Har du svar på frågan så blir planeringen mycket enklare.
Eller ska du ändra bara för ändringens skull ?
gaia

Ja, det är egentligen inget fel med dagens placering men när jag ändå ska dra om ledningar, avlopp osv kanske det kan finnas en annan layout som jag "missar". Dessutom söker jag en naturlig "övergång" mellan badkaret, handfatet och den vägghängda toaletten. Kanske en nischvägg med höjd 130 cm som alla 3 sitter mot??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.