1 869 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Torr nyborrad 90m brunn
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
ibland så..............ibland skjuter de av nån detonation längst ner också. Så gjorde de hos en kompis.
När jag borrade här hemma så kom det ingen vatten förens på 100m. Hålet blev totalt 120m men gav inte tillräckligt för att kunna användas.S Stenstrure skrev:
Enligt borraren så gick han inte djupare än 90 då han har stött på salt vid djupare borrningar.
Medlem
· Stockholms län
· 646 inlägg
Ibland hittas ingen vattenåder direkt. Vi hade samma problem för 15 år sedan och ville inte heller ha alltför djupborrad brunn pga ev saltintränging. Vår entreprenör använde sig också av en spolbil som spräckte/tryckte nere i brunnen och vi har aldrig haft vattenbrist (än), och vi är 3 fastigheter som delar på brunnen.
Nu har spolbilen varit här och nu kan vi snacka om vatten. Nu är det så mycket tillrinning att det porlar upp från borrhålet. Det är ju inte heller helt lyckat då vi vill ha ett pumphus med borrhålet inomhus. Går det att sätta ett bräddavlopp på själva fodderröret eller kommer det sluta trycka upp så mycket vatten?
Jag har ett borrhål som är artestiskt. Jag har en gummitätning på borrhålet som sluter tätt kring slang och elkabel. Sedan sitter där ett rör som leds till avloppsbrunnen.S Stenstrure skrev:Nu har spolbilen varit här och nu kan vi snacka om vatten. Nu är det så mycket tillrinning att det porlar upp från borrhålet. Det är ju inte heller helt lyckat då vi vill ha ett pumphus med borrhålet inomhus. Går det att sätta ett bräddavlopp på själva fodderröret eller kommer det sluta trycka upp så mycket vatten?
Klicka här för att svara