2 109 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Tormek
Jag skall nu förhandla med tomten (jag själv) om han kan leverera någon slip till mig.
T7 eller T3 eller kanske någon annan modell?
Jag är en glad amatör som känner ett akut behov av en bra stabil slip så att knivar och stämjärn bl.a kan bli så vassa att det inte gör så ont när man skär sig!
Finns det några tomtenissar i detta forum som kan bidra med erfarenhet och tips inför mina förhandlingar med tomten?
God Jul till Er alla på detta eminenta forum!
T7 eller T3 eller kanske någon annan modell?
Jag är en glad amatör som känner ett akut behov av en bra stabil slip så att knivar och stämjärn bl.a kan bli så vassa att det inte gör så ont när man skär sig!
Finns det några tomtenissar i detta forum som kan bidra med erfarenhet och tips inför mina förhandlingar med tomten?
God Jul till Er alla på detta eminenta forum!
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Vet inte riktigt, men det känns som att om man köper en Tormek så ska det väl vara den stora modellen. Har själv T7 och är nöjd med den, men tycker att det finns en hel del saker som skulle kunna förbättras, men man kommer långt med den.
Nu är du förvisso själv tomten i detta fallet, men om det finns en tomtemor som behöver övertygas så borde argumentet att det alltid kommer finnas vassa knivar i köket väga tungtbromi47 skrev:
JA så är det "bygga_bo"! Tomtemor måste bli övertygad om att det är en bra investering, och det är ju övertygande argument som sökes. För ett litet behov är väl T3 tillräcklig eller är det bara dumsnålt att ta den lilla slipen? Tomtemor ser ju bara inflationskronor framför sig. Massor av bra argument och synpunkter önskar både tomtemor och tomtefar.
Har själv den lilla men även om den är bra är den större _mycket_ bättre.
Man kan trixa till mycket med den mindre men man får som sagt trixa en del.
Dessutom hatar jag att man inte kan köra den kontinuerligt, jag kör en del per pass nämligen.
Å andra sidan skall jag inte klaga, köpte den på en annons i HD (Helsingborgs dagblad) för cirka 10 år sen och gav 150:- eller om det var 250:- av det äldre paret som använt den till att slipa saxar och köksknivar med.
Nej, jag prutade inte *S*
/Kent
Man kan trixa till mycket med den mindre men man får som sagt trixa en del.
Dessutom hatar jag att man inte kan köra den kontinuerligt, jag kör en del per pass nämligen.
Å andra sidan skall jag inte klaga, köpte den på en annons i HD (Helsingborgs dagblad) för cirka 10 år sen och gav 150:- eller om det var 250:- av det äldre paret som använt den till att slipa saxar och köksknivar med.
Nej, jag prutade inte *S*
/Kent
Klicka här för att svara