Min torktumlare visar full tank efter att jag rengjort den i facket man kan öppna på framsid. Misstänker att blött ludd farit runt och satt sig i maskinen någonstans. Kört rengöringsprogram och det blir inte bättre. Modell Bosch Wtu876easn Skrivit tidigare men nu har jag lossat litet skruvar så jag kan titta in i tumlaren. Bif bilder. Nu finns inget enkelt att lossa mer i skruvar, det sitter sladdar fästa upptill i bakstycke så det kan man inte enkelt lossa. Vad är vad och hur kommer jag åt det? Bif bilder fr bakre hörnet

• Bild av insidan av en torktumlare där sladdar och rör syns tydligt i det bakre hörnet, del av Bosch-modell Wtu876easn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Baksidan av Bosch torktumlare Wtu876easn med skruvar och sladd synliga, från ett demonterat bakre hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ha, inatt fattade jag att pumpen sitter på baksidan och inte som i Youtubeklipp jag sett. Behövde ju inte alls skruva loss sidan. Rengjort i botten där, torkat av det som går, kontrollerat ayt propellern inte sitter fast i pumpen och rengjort det jag tror är sensorn (2 metallblad som sticker ner parallellt. Det var litet kalkavlagringar på dem. Återstår att se om den fortsätter larma men går igång åtminstone.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.