Hej, Har problem med vår Bosch torktumlare. Den har börjat torka dåligt. Den 2 år gammal och är precis ur garantin.
Känns inte som det Kommer någon värme i den.

Modellnumret är wtw854l8sn/02

Har följt det lilla som finns i bruksanvisningen utan förbättring.

Den fungerar alltså och kör igenom programmen till klar utan felkod men tvätten blir inte riktigt torr.

Finns det någon här som har något tips på vad det kan va för fel?

Redigerat:
P
Beläggning på fuktighetssensorerna?

Enligt instruktionsboken ska man rengöra en fuktighetsgivare innanför luckan. Det har jag gjort, den är helt ren.

Den beter sig precis som att det skulle va fel på en givare/sensor som gör att det inte blir varmt.

Har upptäckt att jag inte kan byta värmesteg på maskinen. Det finns normalt sett tre steg för värme men den piper bara till när man trycker där.

Så maskinen känner på nåt vis av att den ej ger värme...konstigt att den inte lägger någon form av felkod.

Finns det mer jag kan kolla?

Hittar inte några andra trådar på denna tumlaren med samma bekymmer, förmodligen är den för ny ännu.

Redigerat:
Ingen som har någon idé?

Har skruvat av sidostycken och det som går och försökt hitta något uppenbart.

Finns lite trådar om andra boschmaskiner som har en dold lucka där det samlas ludd. Denna ser annorlunda ut och har ingen sådan lucka. Kondensorn sitter väl inkapslad längst ner på maskinen på vänster sida framifrån sett.

Löste det sig?

Q qaragonic skrev:
Löste det sig?
Nej, jag gav till slut upp.

L Larseis skrev:
Nej, jag gav till slut upp.
Fungerade inte 3 års reklamation?

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Q qaragonic skrev:
Fungerade inte 3 års reklamation?
Provade aldrig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.