Har fått en vattenläcka nånstans vid skorsten, ska upp och byta fog mellan skorsten och plåt. Men det är lite blött på råspont när jag kollade uppe på vinden. Hur kan jag torka upp detta trä? Kan jag ställa en liten byggfläkt eller kanske skruva dit en kupéfläkt nån dm ifrån? Skulle det torka upp eller bara elda pengar ?

Redigerat:
Rickard.
Täta uppifrån så löser naturen resten.

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
H
Det räcker med en fläkt utan värme att torka med som riggas så det blåser på det våta/blöta stället, ingen värme då kan det bli kondens på vinden

Jag köpte tak och grundfog. Illbruk os200.
Torktid på 1-2v. Går det att skrapa bort gammal fog och använda denna? Tänker på att det förmodligen inte är uppehåll i 2v. Torkar den även i regn?

H
Såg att det gick att ha på fuktig yta, men blött då ? Har du gjort rent från matfett som måste finnas på allt där uppe, på sådant fäster ingenting utan blir liggandes på ytan. Det går nog att skära bort det gamla men blir ett styvt jobb och tar tid,

Det är här jag ska täta om, saknades tätning på ett ställe där plåten är vikt på första bilden Närbild på saknad tätning där takplåt möter tegelsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Område där tätning saknas mellan vikt plåt och tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.