P
Någon som har äldre elgrejer liggandes, Porslinstorix liknande?

"Porslinstorex" tror jag hette KONEX eller nått liknande och Torix har jag bara sett i plast.

• Gilla
1
  • Laddar…
Mikael_L
Om du vill ha begagnat material, typ konex och annat så kan du gärna få av mig.

Några konex är inga problem, de kan jag lägga i ett litet kuvert. Men vill du ha större, tyngre och ömtåligare prylar så blir frakten ett problem.

Du kanske har någon i Uppsala-området jag kan kasta av saker hos.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Vad har du för något? Bor på Västkusten. Närmaste släkten från dig bor i Täby :D

P
Mikael_L skrev:
Om du vill ha begagnat material, typ konex och annat så kan du gärna få av mig.

Några konex är inga problem, de kan jag lägga i ett litet kuvert. Men vill du ha större, tyngre och ömtåligare prylar så blir frakten ett problem.

Du kanske har någon i Uppsala-området jag kan kasta av saker hos.
Köper gärna några!

Mikael_L
VikStri skrev:
Vad har du för något? Bor på Västkusten. Närmaste släkten från dig bor i Täby :D
Jag har ett svagt minne att jag lagt undan några porslins-torix någon gång. Just nu har jag ingen susning var dom ligger någonstans, om jag nu gjorde så.
Men jag ska hålla ögonen öppna både här hemma och när jag är på jobb, så ordnar det nog sig.

Vad är du mer intresserad av? , genom mina händer passerar det under tid det mesta som någonsin har installerats...

Mikael_L
Kolla vad jag ramlade på häromdagen när jag tömde en skrotlåda. :)
PM'a mig din fysiska adress, så kommer det ett kuvert nerdimpande. Det fanns även en modernare variant av plast (bakelit kanske), som medföljer som bonus.

Vad var det mer du är intresserad av? Är det ett elmuseum du håller på med, eller vad? :)
Gamla keramiska och bakelit elkomponenter, upptäckta i en skrotlåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har en gammal ASEA motorstartare, fabriksny i kartong.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.