låter ju som lagerfel men det blir inta alltid rätt återgivetA Anna-Karin L skrev:
klapper kan vara att inte alla fötterna står exakt lika hårt mot underlaget dock
Tack för svar! Jag har också misstänkt fötterna och har fixat med det från och till hela helgen men det hjälper inte. Har i och för sig hört att när jag lyfter den lite framtill och ställer ner så hörs det lite mer från den en foten, om det kan komma därifrån kanske.B Bill Algö skrev:
Okej! Jag har inte riktigt sett hur foten ser ut. Har skruvat ut den längst ner på den yttersta delen på fötterna som är i framänden av maskinen, för att få den i våg. Menar du alltså att det finns en mutter ovanför foten som ska dras fast mot maskinen?J jonaserik skrev:
Det brukar det vara och den kan sitta längst ner och inte uppfattas mer än som en förstärkning vid foten. Om du kan vicka upp maskinen och känna på en fot, så ska den inte kunna vicka/ vara lite lös, utan vara helt stum.A Anna-Karin L skrev:
Då ska jag göra det när jag kommer hem. Det kanske är därför jag hör att det typ "klickar" i den ena foten när jag ställer ner maskinen. Om jag fixar så att det blir stumt så försvinner förhoppningsvis "klapprandet".J jonaserik skrev:
Vet du om jag behöver göra något med fötterna baktill, de har jag inte skruvat något på.
Är nog muttrar där med, så för att få mer gäng på frambenen, måste bakbenen upp lite till, så maskinen sjunker baktill.A Anna-Karin L skrev:Då ska jag göra det när jag kommer hem. Det kanske är därför jag hör att det typ "klickar" i den ena foten när jag ställer ner maskinen. Om jag fixar så att det blir stumt så försvinner förhoppningsvis "klapprandet".
Vet du om jag behöver göra något med fötterna baktill, de har jag inte skruvat något på.