Visst låter rubriken barock, men iallafall:
Har köpt två 400w radiatorer från Classe som kommer med ojordad stickpropp.
Elementen ska vara placerade en vardera på samma väggstomme i två olika rum; det som skiljer dem åt är således 70mm regel och väggbeklädnad.
Jag vill slippa en massa sladdar överallt, och tycker det känns ganska weird att ha en kopplingsdosa på golvnivå.
Skulle man kunna köra toppklämma i elements chassi för att dra vidare?
Tänkte att jag låter typ en 1,5mm ekrk gå från strömkälla till "första" elements chassi och därifrån splittar den till respektive element.
Om detta är icke-kosher, hur sätter man en utanpåliggande kopplingsdosa nära golvnivå (0-40cm) på ett vettigt sätt?
Har aldrig sett det nämligen.
Har köpt två 400w radiatorer från Classe som kommer med ojordad stickpropp.
Elementen ska vara placerade en vardera på samma väggstomme i två olika rum; det som skiljer dem åt är således 70mm regel och väggbeklädnad.
Jag vill slippa en massa sladdar överallt, och tycker det känns ganska weird att ha en kopplingsdosa på golvnivå.
Skulle man kunna köra toppklämma i elements chassi för att dra vidare?
Tänkte att jag låter typ en 1,5mm ekrk gå från strömkälla till "första" elements chassi och därifrån splittar den till respektive element.
Om detta är icke-kosher, hur sätter man en utanpåliggande kopplingsdosa nära golvnivå (0-40cm) på ett vettigt sätt?
Har aldrig sett det nämligen.
Liknande trådar
-
Droppande radiatorer, byte vred/termostat ventilhus?
Värme allmänt -
Övervåningen renoveras helt - byta ut radiatorer mot golvvärme
Värme allmänt -
Golvvärme, furugolv 30mm. Argument med sambo som hatar elradiatorer
Utbyggnad och tillbyggnad -
Montera rör till radiator - Vertikalt eller horisontellt?
Värme allmänt -
Kv-inställning vid radiatorbyten? Hur räknas Kv-värdet ut?
Värme allmänt