Har inte testat denna men jag tycker det ser ut som om (från bilden ) sidoanslaget är som andra billiga sågbord, d.v.s endast fästpunkt på en sida vilket kan göra den sladdrig.

Hej Jonas

Köpte du sågen?
Var å kollade på den igår och den kändes ju hyffsat gedigen med tanke på priset.

-/cw

jonastyp skrev:
Hej Hej alla läsare!

Jag går i tankarna och funderar på att köpa ett TOOLSON TS3000 PRO BORDSSÅG
( [länk] ) är det någon som har testat detta såg innan och vart mer än hos Bauhaus kan man få tag på detta. :wow:d^_^b

Är lite sugen på denna jag med..

Ingen som kan komma med lite input? Någon här har väl sågat med en??

Tacksam för svar!

Jag har visserligen inte heller sågat med den, men eftersom jag också var sugen på den var jag och klämde lite på den. Tyvärr så tyckte inte jag att det verkade något att satsa på, den i stort sett ramlade i bitar framför mig...
Så fm mindre så fortsätter sökandet efter en lämplig bordssåg.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus

Ok! tack för ditt svar!
Fan, jag finkammar maknaden just nu 1500-2000kr.. CO, Jula, Bauhaus, K-rauta.. Brukar numera köpa "märkes"-verktyg men just bordssågen känns inte som jag kommer använda så ofta.. Dock NÄR den behövs är det befogat att ha lagt 1500-2000kr på en. Undrar vilken som är bäst?

Jag är i precis samma läge, men för ovanlighetens skull tar jag det lugnt. ;)

Hittills så känns det som om jag hela tiden landar på ungefär 10kkr för något som jag vill ha... Just nu går tankarna åt blå Bosch eller Makita 2704 inkl. ben.

Du får gärna skriva om du hittar något intressant till ett rimligt pris.

Har faktiskt inte heller så jättebråttom.. Ska isolera ett förråd och bygga om till målarateljé åt min fru nästa helg. Tänkte att det vore kul med ett nytt verktyg då :thumbup:. Men det behövs egentligen inte ´..

Skriver här om det blir affär och efter utvärdering..
Ett inlägg till från dig pjodden och du är "Junior Medlem" :P

Ja, det kan man ju inte missa ;)

Blir det köp för min del ska givetvis även jag dela med mig! (läs när...)

Tänkte bara nämna att jag hittat Makita 2704 inkl. de hydrauliska benen för 8100:- inkl. moms. Det känns som ett bra pris men det är problem att få det igenom finansdepartementet just nu... Behovet är egentligen inte förrän till våren, då man kan maka ihop det med ett garagebygge.

S
Jag undrar vad ni har för tänkta användningsområden för dessa bordssågar?

Hittade en liten klyvsåg för 200-210 mm klinga på en loppis för 180kr i somras som jag använt lite nu. Funkar bra till småbitar och klyva lister o liknande men har funderat på vad man har en större mobil bordsåg till. De är ju rätt dyra och en sänksåg klarar ju vissa moment.

Men klarar de av skivor? Är det mest en klyvsåg för kapanhållen ser ju inte mycket till världen ut?

För min del handlar det om en del klyvning till bygge men även lite mer finlir som smygar o.dyl. Sen har jag tänkt att även kunna få möjlighet till lite enklare möbelsnickeri och allmänt "slöjdande". Helst så skulle jag vilka ha en gjutjärnssåg men då är det svårt att flytta undan den i garaget.

stemor skrev:
Har faktiskt inte heller så jättebråttom.. Ska isolera ett förråd och bygga om till målarateljé åt min fru nästa helg. Tänkte att det vore kul med ett nytt verktyg då :thumbup:. Men det behövs egentligen inte ´..

Skriver här om det blir affär och efter utvärdering..
Ett inlägg till från dig pjodden och du är "Junior Medlem" :P
Nu har det till slut blivit affär på en bordssåg och det slutade med en Makita med de hydrauliska benen.
Det hade hopat sig med en massa saker son jag verkligen "behövde" en bordssåg till ;-)

Hittills har jag bara kött lite mdf till salningar, men första intrycket är riktigt positivt! Kan klart rekommendera denna såg!

Jag tycker verkligen att den pryder sin plats i TV-rummet men jag antar att den inte får stå kvar där när vi väl flyttar upp på ovanvåningen...

Någon som skaffat sig erfarenhet av denna såg ännu? Skulle vara intressant att höra lite åsikter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.