Bostaden,Bostaden skrev:Av ett dödsbo har vi fått möjlighet att köpa en av tre tomter i Limhamn utanför Malmö. Även om namnen på tomtområdena låter fina: Bellevy och Rosengård, så är ju ett miljonprogramsområde alltid ett miljonprogramsområde. Är det någon som kan säga om 200.000 är för mycket att betala för en tomt? Hur är det med problem och stökighet? I Stockholm där vi bor finns problemområden med fina namn, vad sägs t. ex. om Hallonbergen. Låter fint va men är inte så fint som det låter.
hur har det gått med tomterna? Har du sett läget än?
Fan, alltså, vilken story!!! En kille från en helt annan trakt får erbjudandet om att köpa tomter i Malmös bästa lägen och tror till en början att han fått sig en av dessa tomter i ett ökänt område... att förvärva nya geografikunskaper är aldrig att förakta.
Nu vill vi höra en uppföljning av detta!
Jag tycker det låter som om du gjort en bra affär. Din mäklare däremot låter fishy! Han insåg att du var en "lättlurad" 08:a (sorry) som han kunde tuta i att det kanske inte vart en så´n bra affär, och så kan han tänka sig att köpa tillbaka dem, jo jo...Eller så skäms han för att han lurat på dig tomter som ligger sidan om nå´n motorväg eller så...
nej nej. Åk ner och kika, titta på omgivningarna och lär känna Malmö. Om du inte tycker att det känns rätt för er kan du stycka tomterna och sälja dem och tjäna bra med pengar och kanske bygga någon annanstans?
nej nej. Åk ner och kika, titta på omgivningarna och lär känna Malmö. Om du inte tycker att det känns rätt för er kan du stycka tomterna och sälja dem och tjäna bra med pengar och kanske bygga någon annanstans?
ClaJe skrev:Jag tycker det låter som om du gjort en bra affär. Din mäklare däremot låter fishy! Han insåg att du var en "lättlurad" 08:a (sorry) som han kunde tuta i att det kanske inte vart en så´n bra affär, och så kan han tänka sig att köpa tillbaka dem, jo jo...Eller så skäms han för att han lurat på dig tomter som ligger sidan om nå´n motorväg eller så...
nej nej. Åk ner och kika, titta på omgivningarna och lär känna Malmö. Om du inte tycker att det känns rätt för er kan du stycka tomterna och sälja dem och tjäna bra med pengar och kanske bygga någon annanstans?
Tror inte att det spelar så stor roll nu, 3,5 år efter trådstarten.
Tomtpriser i vissa områden har stigit med ett antal procent per år.
På 4 år har nog priserna för vissa tomter i storstäderna stigit med uppemot 3 ggr.
Räknar man med att en tomt kostar kring miljonen är 1/3 = 300 000 kr och då förefaller inte 200 000 kr vara helt orealistiskt.
Hur som helst får vi hoppas det löste sig för Bostaden.
Lycka till!!!
På 4 år har nog priserna för vissa tomter i storstäderna stigit med uppemot 3 ggr.
Räknar man med att en tomt kostar kring miljonen är 1/3 = 300 000 kr och då förefaller inte 200 000 kr vara helt orealistiskt.
Hur som helst får vi hoppas det löste sig för Bostaden.
Lycka till!!!
Klicka här för att svara