Min tomt är den som heter 8:19. Nyinflyttad.
De tre tomterna ni ser i ena bilden var en tomt som delades 1998/1999.
Om jag har hittat tomtgränsmarkeringar där de blåa prickarna på ena bilden är, är det då troligt att man dragit ett rakt streck emellan?
Anledningen att jag frågar är att vår granne har ett träd han bråkar om. Det ligger precis i gränsen men om det är ett rakt streck så är det kanske någon cm av barn som är hans så mest troligt är trädet på vår sida när man delade tomten i alla fall.
Ni vet ju hur Lantmäteriet svarar så jag frågar denna expertis.
De tre tomterna ni ser i ena bilden var en tomt som delades 1998/1999.
Om jag har hittat tomtgränsmarkeringar där de blåa prickarna på ena bilden är, är det då troligt att man dragit ett rakt streck emellan?
Anledningen att jag frågar är att vår granne har ett träd han bråkar om. Det ligger precis i gränsen men om det är ett rakt streck så är det kanske någon cm av barn som är hans så mest troligt är trädet på vår sida när man delade tomten i alla fall.
Ni vet ju hur Lantmäteriet svarar så jag frågar denna expertis.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Som du beskriver det så är trädet ditt.
Är grannen alltså fortfarande sur för en beskärning ni gjort på ert träd för ett halvår sedan? Då är det något fel på grannen.
Är grannen alltså fortfarande sur för en beskärning ni gjort på ert träd för ett halvår sedan? Då är det något fel på grannen.
Och är trädet mitt i tomtgräns gör du inmätning t.ex. en halvmeter från gränsröret.
Kan räcka med att du slår ned två pinnar vid gränsröret och om det går siktar du mellan dem.
Lita in på bilden med fastighetsgräns utan utgå från gränsrören.
Kan räcka med att du slår ned två pinnar vid gränsröret och om det går siktar du mellan dem.
Lita in på bilden med fastighetsgräns utan utgå från gränsrören.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 inlägg
T TypRätt skrev:
Vi har inga problem med att ha kvar trädet. Var ju därför vi la pengar på en arborist som fixade så det skulle må bättre.Nötegårdsgubben skrev:
Klicka här för att svara