4 827 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Tomter Linköping - Ekängen och Hjulsbro, när släppas?
Medlem
· östergötland
· 27 inlägg
På kommunens hemsida finns detaljplaner för bl.a. villatomter i Ekängen och Linköping. I detta skede som planerna är nu, finns det någon uppfattning från er kring hur lång tid det kan ta tills dess att tomterna släpps?
Här finns detaljplanerna
http://www.linkoping.se/stadsplanering-och-trafik/detaljplanering/
Här finns detaljplanerna
http://www.linkoping.se/stadsplanering-och-trafik/detaljplanering/
Fruktsallad
Medlem
· Västra Götaland
· 235 inlägg
Fruktsallad
Medlem
- Västra Götaland
- 235 inlägg
Jag vet bara att när de ligger ute till samråd granskning så ska ju folk (grannar) tycka till och det kan ev. finnas folk som överklagar och inte alls vill att det ska byggas hus där av olika anledningar. Men säg nu att ingen lägger sig i så ska ju allt granskas och klubbas. Sen ska de göra vägar, dra ledningar och röja tomter och sen när allt sånt är klart så bjuder de in till möte för dem som står i tomtkön för information. SEN får man välja enligt tomtköreglerna.
Så säg mellan tummen och pekfingret att från det att man börjar planera tills folk får välja sina tomter så kan det ta ett år. Har du tur så släpps tomterna första kvartalet 2018 om det inte är så mycket att röja och området inte är så stort, ev. andra kvartalet. Det är så det funkar där jag bor i alla fall..
Lättast är att ringa stadsplaneringskontoret i din kommun och fråga.
Så säg mellan tummen och pekfingret att från det att man börjar planera tills folk får välja sina tomter så kan det ta ett år. Har du tur så släpps tomterna första kvartalet 2018 om det inte är så mycket att röja och området inte är så stort, ev. andra kvartalet. Det är så det funkar där jag bor i alla fall..
Lättast är att ringa stadsplaneringskontoret i din kommun och fråga.
Medlem
· östergötland
· 27 inlägg
Tack för era svar!
Det är kommunen som äger marken
Det är kommunen som äger marken
Klicka här för att svara