3 489 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Tomt i Karlstad/Hammarö
Åh, jag blir tokig! Jag vill så gärna ha ett hus nu men det är segt. Vi har kontaktat flera husleverantörer och har hittat flera planlösningar vi gillar men vi hittar ingen tomt. Är det någon som kan förbarma sig över en stackars mor och hjälpa mig!?! Vi bor 3 personer i en två på 65m2 och det börjar bli trångt. Speciellt med tanke på att dottern är 3 år och vild som en ängel med eld i baken.
Vi står i kommunens tomtkö men det verkar vara segt. Vi är speciellt intresserade av Alster/Skattkärr. Där har kommunen några tomter med det är bergigt och verkar vara svårt. Är det någon som har en uppfattning vad sådant innebär att bygga på?
Alla tips är välkomna.
Vicki
Vi står i kommunens tomtkö men det verkar vara segt. Vi är speciellt intresserade av Alster/Skattkärr. Där har kommunen några tomter med det är bergigt och verkar vara svårt. Är det någon som har en uppfattning vad sådant innebär att bygga på?
Alla tips är välkomna.
Vicki
Jo, vi har varit och tittat på dem men vi tycker nog att det ligger för nära Skattkärrsvägen med hastighet på 70km/h. Tack för tipset och kom gärna med fler.
Hej, vi håller också på att leta tomt och det finns som sagt inget av intresse. Vi vill nog helst vilja bo lite lantligt men får inget bra napp. Jag läste på Blocket om ett fritidshus i Alster. Kanske är det ett alternativ att riva och bygga nytt...?
Jag skulle kunna hjälpa dig, ring mig på 0707-17 17 58 så kan vi pratas vid. Har en del tomter och kontakter som jag kan titta på. Är i branschen 
Hej Vicki vill ha villa!
Jag satt och sökte på forumet efter "Karlstad" och hittade bl a Din tråd från i februari. Nu är det ju april så jag vet inte om det är aktuellt ännu, men jag har hört att Sjödalshus-kontoret i Karlstad/Hammarö har ett helt område i Alster på "g" med stora naturtomter till vettiga priser. Några skyltar har även kommit upp. Tänkte bara tipsa om detta...
Meddela gärna om Du hittar något av intresse (är lite nyfiken...)
"Byggkonsulten"
Jag satt och sökte på forumet efter "Karlstad" och hittade bl a Din tråd från i februari. Nu är det ju april så jag vet inte om det är aktuellt ännu, men jag har hört att Sjödalshus-kontoret i Karlstad/Hammarö har ett helt område i Alster på "g" med stora naturtomter till vettiga priser. Några skyltar har även kommit upp. Tänkte bara tipsa om detta...
Meddela gärna om Du hittar något av intresse (är lite nyfiken...)
"Byggkonsulten"
Klicka här för att svara