8 356 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Tomt-Försäkringar?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Absolut, TomtNisse!
Minimum är stöldförsäkring. Oärligheten sprider ut sig...
//KoW
Minimum är stöldförsäkring. Oärligheten sprider ut sig...
//KoW
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Skaffa en byggförsäkring från ditt vanliga försäkringsbolag. Den täcker tex. om några ungar skulle ramla ner i grop som du precis grävt. Kostar vanligtvis 1.000:- per år.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Ok. Jag har Länsförsäkringar och det var inga problem med obebyggd tomt, så länge man hade för avsikt att sätta igång med bygget.
Som jag förstod frågan så gäller det om man skall försäkra tomten INNAN man börjar bygga.
Ja, det tycker jag. Ditt vanliga hemförsäkringsbolag kan ge dig en försäkring för ett par hundra per år. Den täcker ansvar- och rättskydd, vilket är det viktigaste. En byggförsäkring är ju bara vits att ha från den dag man börjar bygga och då har material och verktyg där.
Ja, det tycker jag. Ditt vanliga hemförsäkringsbolag kan ge dig en försäkring för ett par hundra per år. Den täcker ansvar- och rättskydd, vilket är det viktigaste. En byggförsäkring är ju bara vits att ha från den dag man börjar bygga och då har material och verktyg där.
Klicka här för att svara
