Hej
Jag har en ny varmvattenberedare för i år. När jag skulle tömma den på vatten under alla helgona helgen så fick jag inte ut allt vatten. Den är på 80 liter men jag fick ut knappt 30 tror jag. Den är av modell gorenje. Jag har låtit det vara då det inte varit så kallt. Tänkte nu efter nyårshelgen tömma den. Har någon tips om hur jag ska göra? Bifogar en bild.
Har en fråga till. Nu när jag kom tillbaka till landet och satte på vattnet så får jag inget varmvatten. Har två armaturer inne i huset och när jag vrider över till varmvatten så försvinner trycket och det kommer inget varmvatten. Har någon tips om vad jag kan göra?
Tacksam för tips
Jag har en ny varmvattenberedare för i år. När jag skulle tömma den på vatten under alla helgona helgen så fick jag inte ut allt vatten. Den är på 80 liter men jag fick ut knappt 30 tror jag. Den är av modell gorenje. Jag har låtit det vara då det inte varit så kallt. Tänkte nu efter nyårshelgen tömma den. Har någon tips om hur jag ska göra? Bifogar en bild.
Har en fråga till. Nu när jag kom tillbaka till landet och satte på vattnet så får jag inget varmvatten. Har två armaturer inne i huset och när jag vrider över till varmvatten så försvinner trycket och det kommer inget varmvatten. Har någon tips om vad jag kan göra?
Tacksam för tips
Låter som att du inte får något vatten in i tanken. Har du öppnat kallvatten-ventilen till beredaren?L Lenashus skrev:
Tack. Ska jag alltså ha kranarna inne öppna samtidigt som jag tömmer? Jag ska prova det när jag ska tömma den efter nyår.Demmpa skrev:
L Lenashus skrev:
Du måste ha stängt kallvattnet någonstans, annars hade tanken fyllts på med kallvatten, när du tömde den.L Lenashus skrev:
Jag stängde av vvb och även vattnet helt in i huset. Har gjort på samma sätt som med den gamla vvb men aldrig haft detta problem tidigare. Känner mig helt novis i detta. Är inte riktigt mitt område och har tyvärr ingen som kan hjälp till i hushållet. Får nog försöka ringa hit nån för hjälp. Jag har kallvatten med bra tryck så det blir till att värma vatten.Ulf123 skrev:
En liten luftkompressor och ett renblåsningshandtag, håll munstycket mot röret.
Du kan få behöva tejpa munstycket med ett antal varv eltejp för att det ska sluta tätt mot röret.
Jag utgår då ifrån att kallvattenanslutningen på vvb är släppt.
Du kan få behöva tejpa munstycket med ett antal varv eltejp för att det ska sluta tätt mot röret.
Jag utgår då ifrån att kallvattenanslutningen på vvb är släppt.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden