Vi har en 6 kubikare men dock bdt till infiltration,vi tömmer tanken 2ggr/år....(5 pers)
 
Vilket vatten är det som hamnar i tanken? Är det allt avlopp eller enbart toa-avloppet? Normalt låter man tvättvatten etc gå ut i en infiltrationsanläggning. Toaletterna är troligen extra snålspolande; 3 liter per spolning. Sen kan man ju räkna hur många gånger om dagen man spolar. Det gäller att uppostra familjen att bara spola när det verkligen behövs. Man får sluta med att släppa tre hårstrån i toastolen och sen spola ut dem.
 
Till vårat nybyggda hus köpte vi Gustavsberg Miniflush toaletter,spolar med 0.8 liter....ser ut som en Finlandsfärjemugg men funkar över förväntan,behöver man mer vatten ngn gång håller man bara in knappen lite extra.....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.