Hej. Hade nyss den årliga ordinarie tömningen. 3 kubik. Idag klarar vi oss inte riktigt på 2 tömningar per år.
Det är väldigt svårt för slamsugar-mannen att tömma tanken helt. Tror till och med att det är ganska mycket kvar. 20%? Med en bra tömning så skulle 2 tömningar kunna räcka per år.

Öppnar en liten rund lucka i fasaden som leder till tanken. Är väl 50cm till en meter till tanken från hålet i fasaden.
Om jag lyckas stoppa in en egen slang med snabbkoppling så kan jag tjäna 2 saker.
1 Kunna slippa extraavgift för de extra meter till gaveln som är längre än maxavstånd i avtalet.
2 Viktigare. Försöka lägga slangen efter botten så det blir en bättre tömning.

Nån som löst nåt liknande problem?
Hur skulle man kunna få slangen att lägga sig på botten?
Nån tyngd? Slangens egna tyngd?

/T
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.