Hejsan !

Är ny här på forumet och glad amatör som precis skaffat hus, så jag behöver all hjälp jag kan få !

Håller på att måla om hallen där det ligger T2-Blå golvvärme under klinkers.

Hade en 200L säck med tapetrester, slipdamm + diverse skräp ståendes på samma ställe en helg när jag spacklade och slipade, golvvärmen var på hela tiden.

När jag sedan skulle städa på söndag så var det otroligt varmt på golvet under säcken, så varmt att man inte kunde stå på plattorna barfota.

Blev lite orolig och slog av golvärmen direkt.

Är det något som är tokigt eller är det helt enkelt så att säcken har fungerat som isolering ???

Har inte haft igång värmen sedan dess ( 1 vecka sedan ), och nu är golvet dessutom täckt med skyddspapper.

Vill gärna ha svar !

Mvh Tobbe

Ingen som har kunskap ????

Jag är lite orolig :-/

T
Kemi skrev:
Hejsan !

Hade en 200L säck med tapetrester, slipdamm + diverse skräp ståendes på samma ställe en helg när jag spacklade och slipade, golvvärmen var på hela tiden.
När jag sedan skulle städa på söndag så var det otroligt varmt på golvet under säcken, så varmt att man inte kunde stå på plattorna barfota.

Mvh Tobbe
Du gav faktiskt svaret på din fråga.
Precis som Benno beskrev så har du isolerat en del av ditt golv väl med bl.a 200L säck, och på denna punkt stiger då värmen rejält i avsaknad av luftkylningen från rummet, så allt är lugnt. Däremot ska du nog inte köra värmegolvet under din ev renovering när du har golvet täckt med papp m.m, utan vänta tills ni är klara och tar bort allt täckande matrial, då är det bara att köra igen.

Jo jag misstänkte ju det själv att det hade med säckens isoleringsförmåga att göra, men jag kände mig ändå lite osäker.

Har slagit av golvvärmen nu när jag håller på i hallen, borde bli klar nu i helgen, sen slår jag på den så får man se.

Kallt som fan att stå på klinkers utan värme dock. :'(

Tackar för svar !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.