Hej,

Min son skvätte upp lite mat i taket när han (1 år) åt häromdagen. Skulle ta bort det och detta blev resultatet........ tyvärr.

Är det möjligt att måla över detta utan att man behöver göra hela taket tro? Taket målades nytt för exakt 2 år sedan.

Caparol Supertäck 2 Takfärg (Vit NCS S 0500-N)

• Skada på ett vitt innertak efter rengöringsförsök, med en ljus fläck synlig nära hörnet av bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
123andre 123andre skrev:
Hej,

Min son skvätte upp lite mat i taket när han (1 år) åt häromdagen. Skulle ta bort det och detta blev resultatet........ tyvärr.

Är det möjligt att måla över detta utan att man behöver göra hela taket tro? Taket målades nytt för exakt 2 år sedan.

Caparol Supertäck 2 Takfärg (Vit NCS S 0500-N)
Testa att måla med samma färg och om du inte är nöjd med resultatet så får du måla hela taket. Om det blir bra beror på hur smutsigt taket är i övrigt av matos osv. Det tar ett par innan slutresultatet nås tfa torktid.

Jag råkade ut för liknande, och tog en blomspruta med rätt färg utspätt med ganska mycket vatten, så det blev lättrinnigt, och duschade ytan lätt. Viktigt att inte spraya så mycket att det bildas droppar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.