3 048 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Toastol med mer spolning, Hjälp
Sida 1 av 2
Hej, jag har satt in en ny toastol som är snålspolande i vårat hus som är byggt -54
alltså gamla rör, får stopp i avloppet, har filmat rören, även svarvat rören inuti och allt såg fint ut, ändå så stoppar det, trodde det var avloppsventilationen, drog ut den direkt på taket men det verkar inte bli bra ändå, enda jag har att göra är att få tag i en toastol som har större tank, är det någon som vet var och om det finns nya sådana,
Svenne
alltså gamla rör, får stopp i avloppet, har filmat rören, även svarvat rören inuti och allt såg fint ut, ändå så stoppar det, trodde det var avloppsventilationen, drog ut den direkt på taket men det verkar inte bli bra ändå, enda jag har att göra är att få tag i en toastol som har större tank, är det någon som vet var och om det finns nya sådana,
Svenne
Varför i hela fridens namn skall man "snåla" på vatten i ett land med nederbörd 300 dagar om året? Det är så idiotiskt så tom bajskorvarna stannar i ren protest. Den vvsare som frivilligt installerade dessa politiskt korrekta skithusstolar i ditt system borde skämmas. :@
Du kan få min gamla. Den drar väl en >10 liter per spolning och mellan spolningarna står den och rinner. När jag slutade använda stolen minskade min vattenförbrukning med 200 liter/dygn (vilket blir 73 m2/år).Pongu skrev:
Installerar du den kommer du att ha ett konstant flöde i dina avloppsrör...
Stolar med defekta packningar/flottör lagas lämpligen med ny reservdel. Det blir en väldans massa bytande av skithusstolar om alla ska byta stol varje gång en packning går.eviljava skrev:
Jo, jag vet hur man byter en packning. Men i min värld byter man stol när den gamla fått en viss "patina". På möbler och hus kan det vara charmigt med sådant, men inte på toalettstolar.SOCKEPLAST skrev:
I mitt fall hade stolen gissningsvis sina glansdagar när jag var ett litet barn.