Hej!

Jag håller på att fixa till min gäst-toalett lite, måla om främst. Men har länge funderat på om det går att göra något ett rör som går mellan toalettstolen och handfatet. Det blir svårstädat och känns ganska ofräscht. Kan man ta bort isoleringen som sitter runt röret? :confused:

Bild på röret: http://imageshack.us/photo/my-images/542/20120308125004.jpg/

Dra ett nytt kromat som monteras snyggt på väggen istället. Isoleringen gör ingen nytta.

Ja det ser ut som det går.
Är väl bara ta kniven och skära upp.

Annars så kan du väl köpa rör och klamra i väggen så ser det bättre ut.
Jag antar att den går på en T-koppling vid handfatet?

Det var ju en osedvanligt ful rördragning. Isoleringen sitter där troligen för att motverka kondens, men för att fungera så skulle den behöva sitta tätare. Det brukar inte vara något egentligt problem med kondens på ett sådant rör. Röret blir ju bara kallt när toa cisternen fylls på, då kan det ev. bli lite kondens, men den hinner avdunsta innan röret kyls av igen vid nästa spolning.

Röret är ett plusprisol rör, alltså ett mjukt kopparrör som kommer färdigt med isolering på. Ser lite ut som en hemmafixare tog vad han hade hemma för att få vatten till stolen :)
Byt ut det till ett kromat rör. Kondens är inget problem såvida inte stolen står och rinner hela tiden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.