Hej, Vi bygger ett nytt badrum på vår ovanvåning och har tyvärr ingen 110 mm stam som är lätt åtkomlig.

Vet någon om det är OK att ansluta till befintligt köksavlopp trots att dimensionen bara är bara 75 mm.

Funkar detta eller måste vi dra en ny 110 mm stam? (Vilket tyvärr innebär ganska mycket bilning i källaren....)

/Peter

En kollega till mig byggde en toalett i källaren och för att slippa bila sig igenom hella källarplan så kopplade han på en kvarn/pump som han sedan kopplade en 50mm(tror jag) rör upp till badrummet ovanför.

cem77 var snabbare...

Hej!
För att det ska vara godkänt enligt alla normer får avloppsrör från toa inte ha en diameter på under 110mm.
//Oscar

tänktvärt att är att arean är hälften så stor, och att man får en väldigt trång passage i stolen när man går från 110->75mm.
Så om du inte äter en fiberrik kost och dricker mycket vatten kan det fungera. M
en jag tror inte att någon är villig att lova det, och du kommer få prisavdrag vid en försäljning pga denna brist.

De är rätt tråkiga att öppna om någon stoppat ner något som inte kniven klarar av. Och det kan lukta vill jag lova.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.