Byggahus.se

Toalett utan handfat?

1. K
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Får man ha en toalett inomhus utan handfat i samma utrymme? Badrummet med dusch ligger vägg i vägg men du måste gå ut genom dörren och in i badrummet för att komma åt ett handfat.

2. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Vad man får eller inte får tycker jag inte spelar någon roll.

Vill du inte kunna hålla dig fräsch, och kunna tvätta händerna,
    efter toalettbesöket, och varit med händerna "där nere"?

Jag, som gäst skulle i alla fall uppskatta det!

Annars verkar lite som en offentlig nödinrättning.

3. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Är det utrymmesbrist som gör detta? Jag skulle aldrig själv planera mitt hus så i alla fall.

4. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    Kanske idé att kombinera. :)
    profile-toilet.jpg

5. K
    Medlem Nivå 1
    Nu är det inte jag själv som renoverar utan några bekanta och när jag såg deras ritningar så blev jag fundersam om man får ha det så.

6. pelpet
    Medlem · Nivå 21
    Äckligt!! Vem har lust att ta i det dörrhandtaget?

7. L
    Medlem · Nivå 8
    Jag kommer inte ihåg siffrorna, men jag har sett en undersökning som visade att rätt många struntar att tvätta händer efter toabesök. Så oberoende om det finns handfat eller ej så finns det nog en del mysigt på dörrhandtaget. Har även sett att ett genomsnittligt tangentbord är betydligt skitigare än en genomsnittlig toaring. Hoppas ingen tappar aptiten av detta ;-).

8. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
    Jag har sett olika "studier" där dom jämfört toasits med bla ratten på en personbil, det var mycket mer "skadliga" bakterier på ratten än toasitsen, kundvagnar var ännu äckligare (om jag mins rätt).

9. pelpet
    Medlem · Nivå 21
  10. C
    Medlem Nivå 5
    Rätt vanligt att man torkar med handen (med papper) eller håller i valda delar när man varit på toan. Att då in kunna tvätta sig känns mer än märkligt. Man kan få rätt elaka bakterie den vägen om man inte aktar sig.

//Calle

11. fahlis
    Medlem · Nivå 11
    Munhålan innehåller mycket mer och fler bakterier än ändtarmen …

12. V
    Medlem Nivå 6
    Nu är jag inte helt säker men jag tror det finns olika bakterier. En kvalificerad gissning är att det inte är samma bakterier i yoghurt och ändtarmen. ;-)

13. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Ja, det är ganska fånigt att jämföra bakterier i allmänhet med de som ramlar ut ur tvåan.

Tycker ni att hygien inte spelar någon roll? Skärpning alla :mad:

• Laddar…
  14. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    Ett höghus innehåller mer stål än en kanon.

15. D09
    Medlem · Nivå 25
    Påminner om toalletterna ( bås ) som fanns i lumpen ;)

Klart toautrymmet måste ha en lösning på hygienen. Hittar man inte den lösningen så blrjar jag tvivla på att människan varit på månen ;)

Borde väl gå att fälla in ett handfat i väggen