Hej..
Tänkte försöka beskriva problemet.. Har nu sista veckan haft problem hemma med toaletten, när man spolar, så fulls hela eller delvis hela toalettstolen med vatten och rinner sakta undan sen.. men får ofta inte med sig papper?
Vet inte va det är som gör detta?..
Någon som har något tips?

Stopp i avloppet, köp en flaska flytande propplösare idag så borde det lösa problemet.

tack, har iof hört att de ska kunna förstöra plaströren och likanande?..
men allt är iof värt att prova. :)

Propplösare skadar inte plast, däremot är vissa metaller och packningar känsliga men så länge det är en vanlig toalett (inte en vacuumtoalett eller liknande) så är det inga problem. Köp den flytande sorten så kan du inte misslyckas.

I will try that :) hoppas de e "löst" ikväll då ;)

Inga kemikalier!

Ta bara en avloppsrensare modell sugpropp (plunger på engelska) och kör ner toan och pumpa på några gånger så släpper det med ett slurp.
Normalt sett använder man dessa till tvättställ o dyl men funkar lika bra i toan.

Propplösare i toalett??...kan det verkligen fungera?

Några barn i familjen? Saknas de några leksaker?;)

Sugpropp är bra, testa det. Jag är i Frankrike och har löst proppar flera gånger med geléaktig propplösare, det är alldeles för smala stammar här så de sätter igen lätt. Min erfarenhet är att propplösaren är bra så länge det finns ett svagt flöde, för den rinner ned bra, sen får man spola ur ordentligt i rören efteråt. Sugpropp har funkat bäst för mig när det är helt stopp, om det är helt stopp så gör inte propplösaren nån skillnad utan den måste sättas in medan det fortfarande rinner undan för att ha effekt.

O
Testat att slå i en hink med vatten? en 1O liters hink? om man häller det snabbt som om man spolade så kan det hjälpa om stoppet sitter nära.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.