Tänkte höra om någon där ute har erfarenhet av en sk toalettkvarn? Det är en toalett med inbyggd kvarn, som mal sönder papper & korvar

Då de finns med både inbyggd kvarn, och med fristående kvarn (som ger möjlighet att koppla in handfat och dusch).

Jag har kikat på en toalett från Saniflo. Har någon erfarenhet från dem?

Tack på förhand!
/Cecilia

Hej, Har bara hört bra om saniflo så länge man bara spolar ner korv m papper.

• Gilla
Ciasan
  • Laddar…
C Ciasan skrev:
Tänkte höra om någon där ute har erfarenhet av en sk toalettkvarn? Det är en toalett med inbyggd kvarn, som mal sönder papper & korvar

Då de finns med både inbyggd kvarn, och med fristående kvarn (som ger möjlighet att koppla in handfat och dusch).

Jag har kikat på en toalett från Saniflo. Har någon erfarenhet från dem?

Tack på förhand!
/Cecilia
Föräldrarna har det i en liten gäststuga på tomten. Fungerar utmärkt men låter som ett tröskverk. Inte minst vid behov på natten.

Har haft Saniflo i några år och funkar bra, lätt att dela på när någon försökt spola ner annat än vad som skall vara där.

• Gilla
Ciasan
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
Föräldrarna har det i en liten gäststuga på tomten. Fungerar utmärkt men låter som ett tröskverk. Inte minst vid behov på natten.
Oj, på hemsidan står det att de är tysta. Kanske får besöka en ÅF och ”provlyssna”.

Den är absolut inte tyst, utan låter typ som en stavmixer som gör smoothie av frysta bär.

• Haha
Christoffer L
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
Den är absolut inte tyst, utan låter typ som en stavmixer som gör smoothie av frysta bär.
Haha. Det verkar ju så där :D

• Haha
Okarlsson
  • Laddar…
C Ciasan skrev:
Haha. Det verkar ju så där :D
Ja det är ju ingen smoothie man suktar efter direkt...

Har du kommunalt eller eget avlopp, viss skillnad för att använda en skithuskvarn

kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Har haft Saniflo i några år och funkar bra, lätt att dela på när någon försökt spola ner annat än vad som skall vara där.
Tack! Hur ofta behöver du göra det? Är det typ bindor/tamponger? Hur känslig är den för "större" mängder toapapper? Har mest hört om det problemet.

Har en gammal (?) Saniflo pump som förra ägaren installerat på toaletten på ovanvåningen (gammalt "toalettrum" så bara 2 tums-stam i plattan i källaren) och den fungerar klockrent!

Jag tillhör dock de som är ganska sparsamma med mängden toapapper jag använder, så den har nog ett förhållandevis lugnt liv :rofl:

• Haha
Okarlsson
  • Laddar…
C Ciasan skrev:
Tack! Hur ofta behöver du göra det? Är det typ bindor/tamponger? Hur känslig är den för "större" mängder toapapper? Har mest hört om det problemet.
Har bara hänt 1 gång ännu, tanten slängde ner en tvättlapp, och då blev det tvärstopp.

Toa papper i mängder är inga problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.