Häromdagen fick jag en fin överraskning att jag inte hade något vatten när jag skulle borsta tänderna, upptäcker att vattenpumpen läckte och hade vatten upp till tröskeln i pumphuset. Ny pump och tryckvakt är installerad till den gamla hydroforen. Detta har i sin tur gjort att rost verkar ha lossnat i hydroforen av pumpen som är större än den gamla. Har i varenda kransil fått lite halvt stopp av rostmöget. Ikväll märkte jag att toaletten (som inte är märkt av någon tillverkare) inte fyller på med vatten. Öppnade cisternen och såg att det var rött och mycket som sjunkit till botten. Fyllde på med vatten ovanifrån och spolade ur så nu fyller den på låååångsamt. Antar att det finns någon sil någonstans vid inflödet som är täppt. Var och hur gör man för att rengöra den?