1 497 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
toa-rör sticker upp "endast" ca 40 mm över flytet golv, för lite?
Som rubriken säger undrar jag om avloppsröret till toa-stolen behöver sticka upp mer än 40 mm? isåf måste ja åka o köpa en ny slutdel dit som sticker upp längre. om den måste sticka upp längre, varför? gvk säkra våtrum anger 60 mm som minimum men ja kan inte se varför...
sen undrar jag om de ligger nåt i de min snickarkompis säger när han säger åt mej att typ dammsuga upp sågspån o grejer som ligger på betongplattan under reglar och isolering. han påstår att "det är inte bra att det ligger organiskt material där ifall det kommer in fukt".. typ.. jag tänker att om det kommer ner fukt där så är det mitt minsta problem att den blandas med sågspån - då ja skulle bli tvungen att slita upp hela badrummet :S har jag missat nåt?
sen undrar jag om de ligger nåt i de min snickarkompis säger när han säger åt mej att typ dammsuga upp sågspån o grejer som ligger på betongplattan under reglar och isolering. han påstår att "det är inte bra att det ligger organiskt material där ifall det kommer in fukt".. typ.. jag tänker att om det kommer ner fukt där så är det mitt minsta problem att den blandas med sågspån - då ja skulle bli tvungen att slita upp hela badrummet :S har jag missat nåt?
Fukt kan komma från andra håll än uppifrån beroende på hur konstruktionen ser ut. Det behöver inte vara ett problem om det kan torka ut mellan varven, men det blir helt klart större risk för mögel om det ligger organiskt material och skräpar.
okay det har ja inte tänkt på, de låter inte speciellt troligt men du har en poäng så de blir väl till att fylla ett par dammsugarpåsar med spån dåf91jsw skrev:
Klicka här för att svara