Jag skulle rekommendera dig att sätta en riktig pumpstation, antingen Kommunalteknik LPS eller Flygt Compit 900 med en pump som heter 3068. Det är betydligt bättre saker är saniflo, men tyvär kostar de därefter. Beroende på hur mycket du är villig att göra själv kostar de från ca 30 000 och uppåt inkl. Installation.

• Gilla
rävlyan
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Jag skulle rekommendera dig att sätta en riktig pumpstation, antingen Kommunalteknik LPS eller Flygt Compit 900 med en pump som heter 3068. Det är betydligt bättre saker är saniflo, men tyvär kostar de därefter. Beroende på hur mycket du är villig att göra själv kostar de från ca 30 000 och uppåt inkl. Installation.
Yes, det är dessa jag kikat på under kvällen. Verkar vara det som gäller om man ska pumpa även i sidled. Tänker att jag kan göra allt själv utom el-delen för att spara några kronor.

H Höga Berget skrev:
Yes, det är dessa jag kikat på under kvällen. Verkar vara det som gäller om man ska pumpa även i sidled. Tänker att jag kan göra allt själv utom el-delen för att spara några kronor.
Pumpa i sidled eller inte kan jag inte tänka mig gör någon skillnad. Det var uppe i någon tråd för ett tag sedan, problemet med saniflo var den låga tryckhöjden.

• Gilla
Höga Berget
  • Laddar…
R
Dom Saniflo som jag kopplat in lyfter 2,5 meter med 32 rör , men dom är väldigt känsliga för lite mer fasta detaljer som en del har för sig att spola ner på toa , det blir tvärstopp i dom , tops , tamponger e.t.c.
det tål dom inte , det sitter ett filter i dom men har sett att kvarnen inte grejar det

Stickan56
Stiftet Stiftet skrev:
Haha :crysmile: det visste jag inte!
"GrBlue Pro är en serie med skärande pumpar av hög kvalité till bra pris designade av Pininfarina."
Det är en sportig liten rackare,:cool:.

Stickan

• Gilla
Stiftet
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.