Köpte en ny toalett (utgående modell), och den läcker mellan cistern och stol, direkt från fabrik. (IDO Gloss) Det rinner ut vatten mellan stol och golv.

Cisternen sitter skruvat med tre skruvar underifrån, men det är dolt från utsidan. Skall inte dessa vara åtdragna ordentligt när man köper den? Var iofs ett utställningsex. Lätt att fixa, eller lämna tillbaka och köpa en ny toalett till högre pris och där jag får borra ytterligare en uppsättning hål i golvet...:thinking:

C
M -MH- skrev:
Skall inte dessa vara åtdragna ordentligt när man köper den?
Sitter en gummipackning där också, så det kanske inte nödvändigtvis skall vara stenhårt åtdraget. Tvärtom spricker ju porslin lätt om det hamnar i spänn. Packningen kan ju hamnat snett eller så har ytorna för dålig passning? Skall du åtgärda det bör du nog dela dem och undersöka problemet närmare.

Köpte själv en ny mugg som var helt rund undertill. Borde inte passerat kvalitetskontrollen, men å andra sidan skickade tillverkaren (Svedbergs) en ny utan diskussioner.

På min sitter det ett mellanlägg i styrofoam bara. Gummipackningen är vid skruvarna. Inre del av en toalettstol, ser vattenmekanism och elektronik, lite smutsigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en toalettbas med smutsavlagringar vid fog mellan toalett och cistern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
galento
  • Laddar…
C
M -MH- skrev:
Gummipackningen är vid skruvarna.
Lossa skruvarna då och inspektera gummipackningarna och sätet. Om det nu inte är så att de är uppenbart för löst åtdragna.

Jag skeppade tillbaka den till affärn, och eftersom det var utgående modell har jag nu ytterligare några hål i plastmattan för den nya(ste) toan. :rolleyes: Som inte läcker.(y)

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.