Hej,

Sedan en timme tillbaka hörs ett ihållande tjutande ljud i vårat hus. Det hörs i hela huset. Man kan inte lokalisera var dess ursprung är. Vi har stängt av all el och allt vatten utan förändring. Vad i hela friden kan detta vara?

Osäker i vilken del jag ska lägga detta, hjälp!

Hm, svårt, men det borde i så fall vara något batteridrivet. Försöka komma på vad ni har som har batterier och leta upp dem?

• Gilla
Elfströmsgardn
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Hm, svårt, men det borde i så fall vara något batteridrivet. Försöka komma på vad ni har som har batterier och leta upp dem?
Det märkliga är att det låter precis lika mycket som det låter i filmklippet i alla rum i hela huset.. Tänker att något batteridrivet som vi eventuellt skulle ha inte kan åstadkomma det

tommib
Vattensensor som larmar?

Bor ni i radhus? Kan det komma från grannen? Utifrån?

Som min tinnitus.

• Gilla
  • Ledsen
eldivino och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Vattensensor som larmar?

Bor ni i radhus? Kan det komma från grannen? Utifrån?
Har mig veterligen ingen vattensensor. Vi bor i villa, har hört efter med grannarna men dem hör inget hos sig... Det låter starkare inomhus än utomhus, men man hör det fortfarande om man är utanför huset

T Thomas_Blekinge skrev:
Som min tinnitus.
Ja, hade jag inte haft sambon som också hörde hade det nog varit min första tanke..

Testat slå av elen?
Om det försvinner så är det ju bara att testa vilken säkring det gäller och därigenom minska alternativen.

J
Jag höll för några år sedan på att bli galen på samma sätt. Då var det en batteridriven leksak där batteriet var nästan slut. Den låg gömd under en byrå i ett dygn och pep. Kolla vid leksakerna och spelen uppe på hyllan.

Tyvärr inget bra svar på vad det kan vara men fuktlarm kanske. Blir spännande att veta vad tusan det är.

hsd
Ladda ner en dB -mätare till telefonen
då blir det lättare att lokalisera oljudet

• Gilla
newbee och 3 till
  • Laddar…
fläktmotor på vinden eller yttertak

• Gilla
eldivino och 5 till
  • Laddar…
hsd
Det är så jämnt ljud så det lan vara någon styrenhet till exempelvis värmepump , ventilation ,larm ,dator ,frys ,som larmar för något fel till exempel låg batterinivå

Vi fick med en fuktsensor på köpet när vi byggde kök för en massa år sedan. Den låg under skåpet till diskbänken, altså innanför sockeln. När vi sen fick ett minimalt läckage flera år senare så höll vi på att bli galna - tyckte det tjöt i hela bottenvåningen. Det tog oss flera timmar att hitta den (som ju var helt bortglömd av oss).

Så nog kan batteridrivna saker ge ifrån sig ljud. Kolla i kök och tvättstuga efter fuktsensor, även brandvarnare kan ju tjuta en del (det kanske ligger någon oanvänd i nån låda och skräpar). Annars tycker jag tipset om att bryta strömmen var bra - skulle det vara något nätanslutet är det nog lättare att hitta det den vägen.

• Gilla
Anders243
  • Laddar…
Hej,

Jaha, nu måste jag krypa till korset. Det här var genant. Efter ett tag tyckte min sambo att ljudet försvann, jag kom för att lyssna och då hörde vi det igen båda två.

Till slut lokaliserade vi ljudet till en lite bärbar earbud i min bakficka som hade någon slags rundgång.

Då hjälper det ju föga att stänga av el och vatten, och ej heller så konstigt att det fanns i alla rum.

:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
behha och 183 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.