2 501 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Tjurig dyckert
Hej!
För många år sedan spikades en utetrall i tryckat virke med galvad 3" dyckert. Har alltid legat under tak, och idag togs några bräder bort eftersom fjärrvärme är på gång.

och ofta ser det ut så här om virket inte är ruttet. Dyckerten sitter kvar.
Och kvar sitter den även om kofoten får agera, ofta är det huvudet som deformerats (på dyckerten).

En svetstång löser problemet. Lås fast dyckerten längst in mellan tångens käftar.

och använd kofoten enligt bild.
Metoden praktiserades idag, och samtidigt som jag upplevde metoden perfekt, beklagade jag att den inte använts tidigare, jag har nämligen svurit över åtskilliga kvarstående dyckertar och spikar.
per
För många år sedan spikades en utetrall i tryckat virke med galvad 3" dyckert. Har alltid legat under tak, och idag togs några bräder bort eftersom fjärrvärme är på gång.

och ofta ser det ut så här om virket inte är ruttet. Dyckerten sitter kvar.
Och kvar sitter den även om kofoten får agera, ofta är det huvudet som deformerats (på dyckerten).

En svetstång löser problemet. Lås fast dyckerten längst in mellan tångens käftar.

och använd kofoten enligt bild.
Metoden praktiserades idag, och samtidigt som jag upplevde metoden perfekt, beklagade jag att den inte använts tidigare, jag har nämligen svurit över åtskilliga kvarstående dyckertar och spikar.
per
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden