A atomlab skrev:
Polare tog tjänstledigt och begav sig med familjen till Thailand i 5mån. Frun var mammaledig med andra ungen och så flyttade dom över dagispengen till det thailändska förskolan och allt var enligt reglerna från försäkringskassan. Deras kommun försökte kasta ut ungen från platsen men det fanns ingen lagrum för det

Dom låg alltså på stranden halva dagarna medans älsta ungen var på förskolan och lekte.

Steget mellan det och att bygga på sitt hus kan inte vara speciellt långt. Frågan är varför ena är ok men inte det andra?
Intressant!

Det hade jag kunna tänka mig!

K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hans fru jobbar ju så det finns ett behov för plats. Ni som tycker respektive ska vara ledig när man är på nöjesresa är faktiskt sjuka i huvudet så är det bara.
Du argumenterat mot något jag aldrig skrivit. Antagligen överklasskomplexet som än en gång förblindar dig ;)

/Krille

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Du argumenterat mot något jag aldrig skrivit. Antagligen överklasskomplexet som än en gång förblindar dig ;)

/Krille
Du skrev ju att det inte finns behov. Det gör det ju då hans partner jobbar medans han är på grabbresa i alperna

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
K
Du skrev ju att det inte finns behov. Det gör det ju då hans partner jobbar medans han är på grabbresa i alperna
Nä det skrev han inte - du får nog läsa igen. Det var heller inte hans behov utan hans förslag jag kommenterade.

/Krille

Minnie Mesola
Hur är det kommunism. Jag betalar ju för fan den sjukaste skatten i världen (vilket iof är kommunism men inte jag som bestämt det ska vara så) och vill få lite livskvalitet tillbaka på den sjukt dåliga investeringen.
Det är väl inte konstigt att skatterna måste vara så groteskt höga, när vi har så bortskämda medborgare.

Minnie

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Det är väl inte konstigt att skatterna måste vara så groteskt höga, när vi har så bortskämda medborgare.

Minnie
Skatterna är höga av helt annorlunda anledningar

https://skattebetalarna.se/sloseriombudsmannen/

Edit: men dagis borde självfallet finansieras privat precis som sjukvård borde

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
Skatterna är höga av helt annorlunda anledningar

[länk]
Håller helt med dig om slöseriet. Men oansvariga svenskar som inte förstår att de blivit vuxna, är en del av problemet/ slöseriet.
Hörde precis på ett snyftradioprogram om en myndig tjej som träffade en kille hon inte gillade men ändå flyttade ihop med och de pratade direkt om att skaffa barn och vips fick hon en bulle i ugnen. Sedan blev det abort och hon flyttade hem till mamma. Hur många skattekronor försvann inte där, tro?
Troligtvis betalar jag mer skatt än du till det offentliga, så att folk kan ha sina ungar på dagis när de är på jobbar samt för att flickor kan göra abort när de måste. men i båda fallen hade det varit bra ifall de stödberoende hade gjort en konsekvensanalys INNAN de skaffande barn.

Minnie

Håller helt med dig om slöseriet. Men oansvariga svenskar som inte förstår att de blivit vuxna, är en del av problemet/ slöseriet.
Hörde precis på ett snyftradioprogram om en myndig tjej som träffade en kille hon inte gillade men ändå flyttade ihop med och de pratade direkt om att skaffa barn och vips fick hon en bulle i ugnen. Sedan blev det abort och hon flyttade hem till mamma. Hur många skattekronor försvann inte där, tro?
Troligtvis betalar jag mer skatt än du till det offentliga, så att folk kan ha sina ungar på dagis när de är på jobbar samt för att flickor kan göra abort när de måste. men i båda fallen hade det varit bra ifall de stödberoende hade gjort en konsekvensanalys INNAN de skaffande barn.

Minnie
På vilket sätt passar din historia in i skattebetalande föräldrar som tycker det är vettigt en förälder kan dra på nöjesresa medans den andra jobbar? Inte alls

Det tvivlar jag på du gör med tanke på dina åsikter om Ryssland är du inte akademiker och höginkomsttagare

Edit: var du precis abortmotståndare? Haha. Vafan rysstroll och troende extremist

Minnie Mesola
På vilket sätt passar din historia in i skattebetalande föräldrar som tycker det är vettigt en förälder kan dra på nöjesresa medans den andra jobbar? Inte alls
Därför att jag inte vill subventionera dessa föräldrars nöjesresor med min lön. Det tycker jag är vettigt.

Minnie

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Därför att jag inte vill subventionera dessa föräldrars nöjesresor med min lön. Det tycker jag är vettigt.

Minnie
Vad tror du ger mest till stadskassan?

1 vecka ledighet med barn hemma
1 vecka arbete med barn på förskolan

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Minnie Mesola
Det tvivlar jag på du gör med tanke på dina åsikter om Ryssland är du inte akademiker och höginkomsttagare

Edit: var du precis abortmotståndare? Haha. Vafan rysstroll och troende extremist
Nej. Någon kontorist som du, är jag inte. Däremot har vi en sak gemensamt. Vi har båda en kompetens det råder brist på. Därav våra höga inkomster.
Mina samlade inkomster ligger i klass med din guru, Kristersson.

Abortmotståndare?:D Var fick du det ifrån?

Rysstroll? Jag!:p Ja kanske. Ifall man med det menar att alla som tror att båda sidor i ett krig sprider lögner. Ja, då är jag nog ett rysstroll. De som tror annat kallar jag naiva, men det är en helt annan historia.
Men eftersom du är ung och oerfaren är det lätt att tro på allt som sägs i TV.

Minnie

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Minnie Mesola
A atomlab skrev:
Vad tror du ger mest till stadskassan?

1 vecka ledighet med barn hemma
1 vecka arbete med barn på förskolan
Det beror på inkomst.

Minnie

Det beror på inkomst.

Minnie
Helt vanlig knegarlön..

Hans fru jobbar ju så det finns ett behov för plats. Ni som tycker respektive ska vara ledig när man är på nöjesresa är faktiskt sjuka i huvudet så är det bara.
Intressant definition av sjuka i huvudet.

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Starta sig en liten firma och anställ dig själv :P

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.